Poštovani studenti,

Zdravstveno veleučilište je već desetljećima na čelnom mjestu obrazovanja zdravstvenih djelatnika i jedna je od najpoželjnijih visokoškolskih ustanova u Republici Hrvatskoj. U ovom trenutku, usred COVID-19 pandemije još uvijek ne možemo definirati što će biti „novo normalno“ za zdravstveno obrazovanje, zdravstvenu zaštitu ili društvo u cjelini s druge strane pandemije. Sasvim je jasno da se ogromni stres koji se stavlja na sustav obrazovanja,  pružanja zdravstvene zaštite i javno zdravstvo ne bi mogao riješiti bez suradničkog i međuprofesionalnog timskog pristupa. Ako smo ikada sumnjali da pripremamo zdravstvene radnike za budućnost za rad u timovima, priča o COVID-19 tu je sumnju uklonila. Ponosan sam što mogu reći da su naši i sadašnji i bivši studenti na prvoj crti borbe s COVID-19 pandemijom i da time potvrđuju kvalitete kojima stremimo na Zdravstvenom veleučilištu, a to su osim znanja i vještina – humanost, predanost i izvrsnost.

Ovo je izazovno vrijeme u obrazovanju zdravstvenih profesija. Veliki dio teorijske nastave održava se u virtualnom okruženju, a vjerojatno je da će se dio takvog oblika nastave zadržati i u budućnosti. Osim promjene izvođenja teorijskog obrazovanja, došlo je i do značajnih promjena u praktičnoj nastavi tijekom pandemije. Zbog epidemioloških mjera u velikoj je mjeri promijenjeno održavanje praktične nastave s ciljem zaštite bolesnika, zdravstvenih djelatnika i studenata no iskustvo i inovativnost naših nastavnika i mentora iz 40-tak suradničkih ustanova pronašla su adekvatna rješenja.

Pandemija je vrlo jasno pokazala sve veću ulogu tehnologije u obrazovanju i zdravstvenoj skrbi. Ova prisilna brza tranzicija u obje domene dovesti će do brzog poboljšanja i prihvaćanja sve više tehnoloških rješenja, a vjerujem kako će neke od tih promjena biti trajne. Koliko god takva tranzicija bila traumatična, možemo ju gledati kao akcelerant promjena, iako po vrlo visokoj cijeni; psihološkoj, fizičkoj i materijalnoj.

Nadovezujući se na desetljeće inovacija koje su pružile dokaze o konceptu i vodećim načelima obrazovanja, spremni smo za desetljeće eksplozivnih inovacija u skladu s novim svjetskim trendovima. Svjesni smo da nove generacije studenata, odrasle s interaktivnim uređajima i lako dostupnim mrežnim informacijama, očekuju da visoko obrazovanje nudi istu razinu naprednih obrazovnih tehnologija. Slijedeći potrebe “NextGen” studenata/ Z generacije koji ulaze u visoko obrazovanje, Zdravstveno veleučilište priprema studijske programe koji će se moći izvoditi većim dijelom u virtualnom okruženju te studijske programe dostupne na engleskom jeziku. Obzirom da se radi o profesijama temeljenim na vještinama, programi će se kombinirati s interaktivnim aktivnostima učenja i praktičnom nastavom.

Zdravstveno veleučilište dio nastave već dugi niz godina izvodi na platformi Moodle, virtualnom okruženju u obliku e-kolegija kroz koji smo više nego spremni dočekali izazov rada u uvjetima pandemije. Naš tim nastavnika i informatičke podrške snažno je usredotočen na redovito usavršavanje virtualnog obrazovnog iskustva kako bi se kontinuirano održavala visoka kvaliteta provođenja nastave.

Cilj Zdravstvenog veleučilišta je pružiti obrazovanje usmjereno na studenta, koje će promovirati razvoj visokospecijaliziranih znanja i vještina među studentima u svakom od studijskih usmjerenja. Naš je strateški fokus na pripremi budućih i naprednih zdravstvenih stručnjaka koji aktivno poboljšavaju pristup kvalitetnoj skrbi. Zdravstveno veleučilište provodi 12 akreditiranih studijskih programa. Stvoreno kao središte koje njeguje inovacije Zdravstveno veleučilište pruža izvrsnost u pripremi praktičnih vještina studenata kroz simulacije kliničkih okruženja kako bi ubrzalo usvajanje iskustvenog učenja. Novi, suvremeno opremljeni, studijski kabineti govore o snažnoj predanosti postizanju izvrsnosti, naročito usmjerenu novim generacijama studenata, odraslih u digitalnom dobu. Uključivanje najšireg spektra najmodernijih tehnologija simulacije, kao što je 3D nastava, simulacijskih lutki softverski povezanih s udaljenim jedinicama, laboratorija, tablet računala i drugih modela, izuzetno je važno za postizanje transformacijskog okruženja za učenje. Ova kombinacija tehnologija nudi sposobnost stvaranja realnih scenarija zdravstvene skrbi i poticanja istraživanja ljudskih čimbenika, poput identificiranja najučinkovitijih metoda za poboljšanje i mjerenje stilova učenja i rezultirajućeg utjecaja na ishode pružene skrbi. Takvo jasno artikuliranje željenih ishoda prenosi snažnu predanost utjecaju na ishode zdravstvene zaštite, odnosno na smanjenje pogrešaka i poboljšanje učinkovitosti vještina naših studenata. Kroz studijske kabinete usavršavaju se i procjenjuju proceduralne i profesionalne vještine, ali i komunikacijske vještine, kritičko razmišljanje, vođenje i timsko osposobljavanje. Ne zaboravljamo pri tome da je tehnologija platforma putem koje se mogu uspostaviti veze, ali pedagogija je ta koja studente uključuje u učenje što je odlika našeg nastavničkog osoblja. Trebamo biti svjesni da je čovjek ograničen samo onoliko koliko jest ili nije spreman za promjene i sposoban za inovacije. Vrijeme u kojem se nalazimo je izazovno, s nužnim i važnim pomacima koji su već uvelike u tijeku, a iz kojih zajedničkim trudom i upornošću možemo stvoriti bolje sutra, za nas i zajednicu u cijelosti.

Pozivam vas da u ovo novo obrazovno doba uđete s entuzijazmom i znanjem da Zdravstveno veleučilište stoji zajedno uz vas kako bi se suočili sa svim izazovima koji vam se nađu na putu. Ponesite sa sobom ideje, iskustva, perspektive i snove dok međusobno komunicirate pomoću niza digitalnih alata koje imate na raspolaganju. Sada ste dio obrazovne ustanove koja je iznjedrila lidere na zdravstvenom, znanstvenom, obrazovnom i zakonodavnom području lokalne, državne, regionalne i svjetske razine. Neka vas motivira ta činjenica jer se i među vama nalaze oni koji će donijeti promjene i postići izvanredne uspjehe.

Želim zahvaliti vama studentima, ali i nastavnicima, osoblju i bivšim studentima što su se prilagodili izazovima ovog brzo razvijajućeg i nesigurnog vremena i što su kao članovi zajednice posvećeni skrbi za bolesne te promicanju i zaštiti zdravlja dorasli izazovu. Prepoznavanje naše međusobne povezanosti kao zajednice i naše stručno i znanstveno razumijevanje kako zaštititi javno zdravlje nikada nije bilo važnije.

 

Sa sigurnošću u novo i bolje sutra zajedno sa vama,

 

Dekan
Prof.dr.sc. Krešimir Rotim