Studijski plan i program | Dopusnica [PDF]
Prema preporukama standardima Svjetske zdravstvene organizacije i Europske zajednice, na svim razinama zdravstvene zaštite potrebne su stručne i obrazovane medicinske sestre (Education Strategy for Nurses and Midwives/WHO,2003).
Međunarodna udruga medicinskih sestara (ICN/1987;1992), te Europski komitet za sestrinstvo (European Commisions Advisory Committee on Nursing:1994,European Directives 89/48 CEE i 92/51/EEc) su preporučile da se medicinske sestre u svojoj edukaciji usmjeravaju na uža specijalna područja u kojima će moći produbiti svoja teorijska i praktična znanja usmjerena ka pružanju što kvalitetnije zdravstvene njege u zadovoljavanju osnovnih ljudskih potreba.
U skladu s tim hrvatsko zdravstvo ne treba samo obrazovane medicinske sestre koje će vladati osnovnim znanjima i vještinama opće zdravstvene njege, već određeni broj medicinskih sestara koje će imati posebna znanja u posebnim područjima zdravstvene njege. Znanje i vještine koje medicinske sestre 21.stoljeća moraju posjedovati su sve širi i obuhvatniji u doba genske terapije, tehnologije, kompleksnih potreba u zdravstvenoj i socijalnoj skrbi, povećanih očekivanja od strane korisnika i povećane mobilnosti stanovništva.
Jedno od vrlo važnih područja zdravstvene njege koja zahtijevaju potrebna stručna znanja je kliničko sestrinstvo. Produžetak godina života značajno utječe na porast broja osoba starije životne dobi i broja kroničnih bolesti, a ekonomski i socijalni uvjeti dovode do veće incidencije pobola kod osoba mlađe i srednje životne dobi, te je potrebno povećati razinu obrazovanaj zdravstvenih djelatnika (WHO, 1998).
Program je usmjeren na edukaciju medicinskih sestara prema različitim područjima zdravstvene njege i kliničkih, medicinskih grana koje će biti osposobljene za cjelovitu skrb fokusiranu na kliničkim znanjima u provođenju zdravstvene njege sukladno potrebama stanovništva.
Prva godina programa obuhvaća nadogradnju znanja iz područja specijalnih zdravstvenih njega i kliničkih medicinskih područja. Na drugoj godini program je usmjeren na edukaciju medicinskih sestara prema različitim područjima zdravstvene njege, zdravstvene njege hematoloških i onkoloških bolesnika, zdravstvene njege u dijagnostici, kontrole bolničkih infekcija, zdravstvene njege gastroenteroloških bolesnika, zdravstvene njege neuroloških bolesnika s mogućnošću odabira jednog područja zdravstvene njege. Svako područje zdravstvene njege obuhvaća zasebni modul.
Pri odabiru modula vodili smo se pokazateljima najčešćih bolesti i uzroka smrtnosti u Republici Hrvatskoj i potrebama u zdravstvu. Moduli su odabrani i u dogovoru sa sestrinskim udrugama (Udrugom medicinskih sestara u gastroenterologiji i endoskopiji, Hrvatskom udrugom kardioloških medicinskih sestara), te u područjima gdje je prepoznata potreba za specijalistički obrazovanim medicinskim sestrama (dijagnostika, intrahospitalne infekcije).
Navedene činjenice predstavljaju jedan od razloga za pokretanje izrade plana i programa stručnog specijalističkog sestrinskog studija.
Opće informacije
Nositelj studija
Zdravstveno veleučilište u Zagrebu
Naziv studija i stručni naziv
Stručni diplomski studij – Kliničko sestrinstvo
Trajanje obrazovanja
2 godine ( IV semestra )
Uvjeti upisa
Završen stručni studij sestrinstva u trajanju od 3 godine ili završen dvogodišnji stručni studij sestrinstva i odgovarajući studij u trajanju 4 godine ili završen stručni studij sestrinstva u
trajanju od 2 godine uz polaganje razlikovnih sadržaja. Položen stručni ispit.
Opis zvanja i poslova
Po završetku studija, polaznici će biti pripremljeni za obavljanje sestrinske prakse u području zdravstvene njege, jer će:
- posjedovati specifična znanja iz suvremene organizacije zdravstvene službe; osnova različitih pristupa u kliničkoj praksi na bolničkim odjelima onkologije i hematologije, gastroenterologije, području dijagnostike , prevenciji i kontroli bolničkih infekcija
- posjedovati specifična znanja iz kliničkih područja
- posjedovati specifična praktična i teoretska znanja iz područja zdravstvene njege bolesnika
- znati utvrditi potrebe bolesnika i procijeniti prioritete njihovog zbrinjavanja
- znati provesti specifične intervencije iz djelokruga rada i ovlasti medicinske sestre
- znati procijeniti uspješnost izvedenih intervencija, te pratiti opće pokazatelje uspješnosti liječenja i zdravstvene njege
- posjedovati specifična praktična i teoretska znanja iz područja zdravstvene njege hematološko – onkoloških bolesnika
- posjedovati specifična znanja o patofiziološkim osnovama hematološko-onkoloških bolesti kao temeljem procjene zdravstvene njege
- posjedovati specifična znanja u provođenju dijagnostičkih i terapijskih postupaka oboljelih od hematološko – onkoloških bolesti
- posjedovati specifična znanja o algoritmima primjene citostatske terapije
- posjedovati specifična znanja o nus pojavama citostatske terapije i ublažavanju istih
- posjedovati specifična znanja o organizaciji i provođenju protektivne izolacije
- posjedovati specifična znanja o organizaciji i provođenju zdravstvene njege bolesnika prije, tijekom i nakon transplantacije koštane srži
- posjedovati specifična znanja o terapijskim algoritmima boli
- znati integrirati specifična znanja u provođenju skrbi bolesnika u terminalnom stadiju bolesti poštujući principe palijativne skrbi
- posjedovati specifična znanja o organizaciji i provođenju palijativne skrbi
- znati osnovna načela sigurne skrbi bolesnika u pripremi i provođenju dijagnostičkih postupaka
- znati prevenirati i prepoznati komplikacije tijekom i nakon dijagnostičkog postupka
- posjedovati znanje o održavanju dijagnostičke i dodatne opreme
- primijeniti relevantno znanje o dijagnostičkim i terapijskim postupcima
- znati indikacije i kontraindikacije za dijagnostičke postupke
- znati asistirati tijekom izvođenja endoskopske dijagnostike
- znati asistirati tijekom izvođenja dijagnostičkih postupaka invazivne i neinvazivne dijagnostike
- posjedovati znanje i vještine o samostalnom izvođenju neinvazivne kardiološke i pulmološke dijagnostike
- posjedovati znanje i vještine o samostalnom izvođenju ultrazvučne dijagnostike srca
- posjedovati znanje o postupcima s uzorcima za mikrobiološku, citološku, patohistološku dijagnostiku
- posjedovati znanje i vještine o dijagnostičkoj i dodatnoj opremi
- znati primjenjivati načela asepse i sterilizacije u provođenju dijagnostičkih postupaka
- posjedovati znanje o prevenciji bolničkih infekcija s naglaskom na internističke, pedijatrijske, kirurške djelatnosti,porodiljstvo i jedinice intenzivnog liječenja
- posjedovati znanje o svojstvima, vrsti i primjeni dezinfekcijskih sredstava i antiseptika
- posjedovati znanje o kriterijima za postavljanje dijagnoze bolničkih infekcija u bolesnika
- znati prepoznati kritična područja visokog rizika za nastanak infekcija
- znati odrediti stupanj rizika za prijenos infekcija
- znati izraditi postupnike za prevecniju infekcija za sve vrste dijagnostičkih i terapijskih postupaka u bolnici na temelju internacionalnih i nacionalnih smjernica
- sastavljanje sustava za praćenja specifičnih bolničkih infekcija, te upravljati primjenom
- posjedovati specifična teoretska i praktična znanja iz područja zdravstvene njege gastroenteroloških bolesnika
- posjedovati relevantna znanja za sudjelovanje u provođenju dijagnostičkih i terapijskih postupaka u gastroenteroloških bolesnika
- posjedovati znanje o parenteralnoj i enteralnoj prehrani
- posjedovati znanje o standardima provođenja postupaka u endoskopiji
- posjedovati znanje o dijagnostičkim i terapijskim endoskopskim postupcima uključujući svrhu, indikacije, kontraindikacije, provedbu, rizike i komplikacije
- posjedovati znanje o građi, funkciji, primjeni i mogućim pogreškama u funkcioniranju endoskopske opreme
- posjedovati znanje o načelima dekontaminacije endoskopske opreme
- posjedovati znanje o načelima sigurnosti i očuvanju zdravlja bolesnika i zdravstvenih djelatnika u endoskopiji
- posjedovati specifična znanja iz: suvremene organizacije neurološke službe; osnova različitih pristupa u neurologiji psihičkih poremećaja koji prate neurološke bolesti, epidemiologije neuroloških bolesti, te čimbenika koji utječu na njihov nastanak; načina sprječavanja ili suzbijanja poremećaja i neuroloških bolesti , društveno pravnog statusa neuroloških bolesnika i njihovih prava
- posjedovati specifična znanja iz kliničkih područja neurologije, neurokirurgije, neuropedijatrije i neurorehabilitacije
- posjedovati specifična praktična i teoretska znanja iz područja zdravstvene njege neuroloških bolesnika
- znati utvrditi potrebe neuroloških bolesnika i procjeniti prioritete njihovog zbrinjavanja
- znati provesti specifične intervencije iz djelokruga rada i ovlasti medicinske sestre
- znati procijeniti uspješnost izvedenih intervencija, te pratiti opće pokazatelje uspješnosti liječenja i zdravstvene njege
- znati komunicirati s neurološkim bolesnikom i članovima njegove obitelji
- samostalno prakticirati terapijske metode u okviru kompetencija
- komunicirati s udrugama bolesnika, centrima za socijalni rad, sestrama u javnom zdravstvu
- provoditi mjere za unaprjeđenje zdravlja u zajednici
- posjedovati znanje o etičkim, stručnim standardima
- znati komunicirati s bolesnikom i članovima njegove obitelji
- posjedovat će znanja za efikasno djelovanje u složenim multi- profesionalnim organizacijskim kontekstima.
- razvijati kritičko mišljenje
- unapređivati timski rad , unapređivati interdisciplinarni timski pristup
- u potpunosti koristiti informatičku tehnologiju
- razvijati strategije za razvoj sestrinstva
Ishodi učenja
- Planirati i provoditi specijalnu zdravstvenu njegu za hematološko-onkološke, gastroenterološke i neurološke bolesnike
- Procijeniti prioritete u zbrinjavanju hematološko-onkoloških, gastroenteroloških i neuroloških bolesnika
- Identificirati faktore rizika kod internističkih bolesti i procijeniti njihov utjecaj na zdravlje pojedinca i njegove obitelji
- Planirati i dokumentirati sestrinske intervencije sukladno problemima i potrebama bolesnika, a uvažavajući rezultate istraživačkog rada
- Provoditi evaluaciju zdravstvene njege kod hematološko-onkoloških, gastroenteroloških i neuroloških bolesnika
- Poštivati prava bolesnika
- Osigurati sigurnost i kvalitetu za bolesnika tijekom hospitalizacije
- Primijeniti specifična znanja kroz provođenje dijagnostičkih i terapijskih postupaka
- Razlikovati dijagnostičke postupke i pripremu bolesnika za njih
- Samostalno izvoditi pojedine dijagnostičke postupke
- Identificirati indikacije i kontraindikacije za dijagnostičke postupke
- Primjenjivati standarde u provođenju invazivnih i neinvazivnih dijagnostičkih postupaka
- Interpretirati dijagnostičke nalaze
- Primijeniti specifična znanja u prevenciji bolničkih infekcija na klinici i provoditi protektivnu izolaciju
- Izraditi postupnike za prevenciju infekcija za sve vrste dijagnostičkih i terapijskih postupaka za vrijeme hospitalizacije
- Identificirati stupnjeve rizika za nastanak bolničkih infekcija
- Primijeniti mjere zaštite za zdravstvene djelatnike, bolesnike i okolinu
- Provoditi enteralnu i parenteralnu prehranu kod hematološko-onkoloških, gastroenteroloških i neuroloških bolesnika
- Identificirati moguće i/ili stvarne komplikacije za vrijeme hospitalizacije bolesnika
- Primijeniti edukacijsko- rehabilitacijske postupke u provođenju zdravstvene njege
- Razvijati strategije za razvoj najbolje sestrinske prakse u bolnici, objasniti procese upravljanja kvalitetom u području zdravstvene njege
- Razviti dobre komunikacijske vještine za komunikaciju s bolesnicima i njihovim obiteljima
- Pratiti pokazatelje kod bolesnika u uspješnosti liječenja i zdravstvene njege
- Koristiti najsuvremeniju informatičku tehnologiju
- Planirati i provoditi palijativnu skrb za bolesnike
Ostale informacije
Ciljevi obrazovanja
- Promicanje profesionalnog statusa sestara u kliničkom sestrinstvu:
• proširiti znanja i vještine studenata u području zdravstvene njege bolesnika (uključujući u svoj rad bolesnikovu obitelj, ali i širu društvenu zajednicu)
• kod studenata razvijati analitičko kritički način razmišljanja kako bi se mogla pružiti najkvalitetnija razina zdravstvene njege bolesnicima (promovirati praksu zasnovanu na dokazima)
• osposobiti studenta za timski rad i suradnju sa svim stručnjacima koji rade u području liječenja i zdravstvene njege bolesnika
• osigurati studentu najvišu razinu obrazovanja, integrirana znanja iz teorije i prakse, kako bi se mogao profesionalno razvijati kroz različite oblike cjeloživotnog obrazovanja - Provedba općih načela ENNO (Europpean Network of Nursing Organisation) radi ujednačenog obrazovanja i sukladno tome stvaranje mogućnosti za slobodan protok djelatnika u EU (Rimski kriteriji)
- Promicanje ujednačenih visokih normi kliničkog sestrinstva u EU
Mjesta održavanja nastave
Teorijska nastava izvoditi će se na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu, Mlinarska 38, klinikama, institutima i zavodima Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, opće i specijalne bolnice.
Praktična nastava izvoditi će se na:
- Klinički bolnički odjeli s opremom za provođenje zdravstvene njege:
- KB „Sestre milosrdnice“
- KBC“Zagreb“
- KB“Dubrava“
- KB“Merkur“
- Bolnica za plućne bolesti „Jordanovac“
- Poliklinika za prevenciju kardioavskularnih bolesti
Načini praćenja uspješnosti izvođenja programa
Uspješnost izvedbe programa prati se putem anonimne ankete u kojoj studenti ocjenjuju kvalitetu organizacije nastave, sadržaja i korisnosti predmeta, te rada predavača, njihovu pripremljenost, pristup, jasnoću i jednostavnost izlaganja. Administrativno se uspoređuje plan nastave i njegovo izvršenje, kao i broj studenata koji prisustvuju predavanjima i vježbama: Na kraju nastavne godine radi se evaluacija prolaznosti i ocjena studenata.
Kompetencije i osposobljenost završenih studenata
Po završetku studija, polaznici će biti pripremljeni za obavljanje sestrinske prakse u području zdravstvene njege, jer će:
- posjedovati specifična znanja iz:
- suvremene organizacije zdravstvene službe; osnova različitih pristupa u kliničkoj
- praksi na bolničkim odjelima onkologije i hematologije, gastroenterologije,
- području dijagnostike , prevenciji i kontroli bolničkih infekcija
- posjedovati specifična znanja iz kliničkih područja
- posjedovati specifična praktična i teoretska znanja iz područja zdravstvene njege bolesnika
- znati utvrditi potrebe bolesnika i procijeniti prioritete njihovog zbrinjavanja
- znati provesti specifične intervencije iz djelokruga rada i ovlasti medicinske sestre
- znati procijeniti uspješnost izvedenih intervencija, te pratiti opće pokazatelje uspješnosti liječenja i zdravstvene njege
- posjedovati specifična praktična i teoretska znanja iz područja zdravstvene njege hematološko – onkoloških bolesnika
- posjedovati specifična znanja o patofiziološkim osnovama hematološko-onkoloških bolesti kao temeljem procjene zdravstvene njege
- posjedovati specifična znanja u provođenju dijagnostičkih i terapijskih postupaka oboljelih od hematološko-onkoloških bolesti
- posjedovati specifična znanja o algoritmima primjene citostatske terapije
- posjedovati specifična znanja o nus pojavama citostatske terapije i ublažavanju istih
- posjedovati specifična znanja o organizaciji i provođenju protektivne izolacije
- posjedovati specifična znanja o organizaciji i provođenju zdravstvene njege bolesnika prije, tijekom i nakon transplantacije koštane srži
- posjedovati specifična znanja o terapijskim algoritmima boli
- znati integrirati specifična znanja u provođenju skrbi bolesnika u terminalnom stadiju bolesti poštujući principe palijativne skrbi
- posjedovati specifična znanja o organizaciji i provođenju palijativne skrbi
- znati osnovna načela sigurne skrbi bolesnika u pripremi i provođenju dijagnostičkih postupaka
- znati prevenirati i prepoznati komplikacije tijekom i nakon dijagnostičkog postupka
- posjedovati znanje o održavanju dijagnostičke i dodatne opreme
- primjeniti relevantno znanje o dijagnostičkim i terapijskim postupcima
- znati indikacije i kontraindikacije za dijagnostičke postupke
- znati asistirati tijekom izvođenja endoskopske dijagnostike
- znati asistirati tijekom izvođenja dijagnostičkih postupaka invazivne i neinvazivne dijagnostike
- posjedovati znanje i vještine o samostalnom izvođenju neinvazivne kardiološke i pulmološke dijagnostike
- posjedovati znanje i vještine o samostalnom izvođenju ultrazvučne dijagnostike srca
- posjedovati znanje o postupcima s uzorcima za mikrobiološku, citološku, patohistološku dijagnostiku
- posjedovati znanje i vještine o dijagnostičkoj i dodatnoj opremi
- znati primjenjivati načela asepse i sterilizacije u provođenju dijagnostičkih postupaka
- posjedovati znanje o prevenciji bolničkih infekcija s naglaskom na internističke, pedijatrijske, kirurške djelatnosti,porodiljstvo i jedinice intenzivnog liječenja
- posjedovati znanje o svojstvima, vrsti i primjeni dezinfekcijskih sredstava i antiseptika
- posjedovati znanje o kriterijima za postavljanje dijagnoze bolničkih infekcija u bolesnika
- znati prepoznati kritična područja visokog rizika za nastanak infekcija
- znati odrediti stupanj rizika za prijenos infekcija
- znati izraditi postupnike za prevecniju infekcija za sve vrste dijagnostičkih i terapijskih postupaka u bolnici na temelju internacionalnih i nacionalnih smjernica
- sastavljanje sustava za praćenja specifičnih bolničkih infekcija, te upravljati primjenom
- posjedovati specifična teoretska i praktična znanja iz područja zdravstvene njege gastroenteroloških bolesnika
- posjedovati relevantna znanja za sudjelovanje u provođenju dijagnostičkih i terapijskih postupaka u gastroenteroloških bolesnika
- posjedovati znanje o parenteralnoj i enteralnoj prehrani
- posjedovati znanje o standardima provođenja postupaka u endoskopiji
- posjedovati znanje o dijagnostičkim i terapijskim endoskopskim postupcima uključujući svrhu, indikacije, kontraindikacije, provedbu, rizike i komplikacije
- posjedovati znanje o građi, funkciji, primjeni i mogućim pogreškama u funkcioniranju endoskopske opreme
- posjedovati znanje o načelima dekontaminacije endoskopske opreme
- posjedovati znanje o načelima sigurnosti i očuvanju zdravlja bolesnika i zdravstvenih djelatnika u endoskopiji
- posjedovati specifična znanja iz: suvremene organizacije neurološke službe; osnova različitih pristupa u neurologiji psihičkih poremećaja koji prate neurološke bolesti, epidemiologije neuroloških bolesti, te čimbenika koji utječu na njihov nastanak; načina sprječavanja ili suzbijanja poremećaja i neuroloških bolesti , društveno pravnog statusa neuroloških bolesnika i njihovih prava
- posjedovati specifična znanja iz kliničkih područja neurologije, neurokirurgije, neuropedijatrije i neurorehabilitacije
- posjedovati specifična praktična i teoretska znanja iz područja zdravstvene njege neuroloških bolesnika
- znati utvrditi potrebe neuroloških bolesnika i procjeniti prioritete njihovog zbrinjavanja
- znati provesti specifične intervencije iz djelokruga rada i ovlasti medicinske sestre
- znati procijeniti uspješnost izvedenih intervencija, te pratiti opće pokazatelje uspješnosti liječenja i zdravstvene njege
- znati komunicirati s neurološkim bolesnikom i članovima njegove obitelji
- samostalno prakticirati terapijske metode u okviru kompetencija
- komunicirati s udrugama bolesnika, centrima za socijalni rad, sestrama u javnom zdravstvu
- provoditi mjere za unaprjeđenje zdravlja u zajednici
- posjedovati znanje o etičkim, stručnim standardima
- znati komunicirati s bolesnikom i članovima njegove obitelji
- posjedovat će znanja za efikasno djelovanje u složenim multi- profesionalnim organizacijskim kontekstima.
- razvijati kritičko mišljenje
- unapređivati timski rad , unapređivati interdisciplinarni timski pristup
- u potpunosti koristiti informatičku tehnologiju
- razvijati strategije za razvoj sestrinstva
Kompetencije završenih studenata
Profesionalna kompetencija u području kliničkog sestrinstva sastoji se od sljedećih skupina aktivnosti:
- Nadziranje i upravljanje kvantitetom i kvalitetom zdravstvene njege.
- Procjene , prikupljanjem, analize, sinteze i interpretacije podataka.
- Planiranje zdravstvene njege prema standardima prakse, standardima procesa, standardima cilja.
- Provođenje zdravstvene njege
- Provođenje osnovne i specijalne zdravstvene njege
- Provođenje intervencija zdravstvene njege sukladno planu zdravstvene njege, dijagnostičkim i terapijskim algoritmima
- Planiranje i provođenje zdravstvene njege hematološko – onkološkog bolesnika prema standardima prakse
- Primjena kemoterapije i suportivne terapije prema terapijskim algoritmima
- Interpretacija dijagnostičkih parametara
- Prevencija i ublažavanje nus pojava kemoterapije
- Provođenje palijativne skrbi
- Kritičko analiziranje, evoluiranje i sinteza novih i kompleksnih informacija koje su relevantne za klinički rad
- Razvijanje inovativnih pristupa sestrinskoj praksi koja je usmjerna na bolesnika / korisnika
- Primjena etičkih principa i načela sigurne skrbi bolesnika
- Temeljito razumijevanje dijagnostičkih postupaka uključujući indikacije, provođenje,rizike i komplikacije
- Razlikovanje normalnih od patoloških struktura i funkcija ispitivanih organa
- Procjena, utvrđivanje problema, planiranje i provođenje zdravstvene njege bolesnicima podvrgnutim dijagnostičkim postupcima
- Priprema bolesnika za dijagnostičke postupke, provođenje zdravstvene njege prije, tijekom i nakon postupka
- Na razini asistencije sudjelovanje u provođenju endoskopskih dijagnostičkih postupaka, neinvazivne i invazivne kardiološke dijagnostike, radiološke dijagnostike, nuklearne dijagnostike, ultrazvučne dijagnostike,elektrofiziološke dijagnostike
- Samostalno izvođenje ultrazvučne dijagnostike srca
- Utvrđivanje mogućih i/ili stvarnih komplikacija povezanih s dijagnostičkim postupkom, te adekvatno reagiranje
- Informiranje i edukacija bolesnika o dijagnostičkim postupcima
- Priprema i rukovanje instrumentima, opremom, uključujući provjeru funkcioniranja i rješavanje problema tijekom uporabe
- Održavanje i spremanje dijagnostičke opreme prema smjernicama, propisima, zakonu i uputama proizvođača
- Provođenje mjera zaštite za zdravstvene djelatnike, bolesnike i okolinu
- Provođenje dokumentacije
- Pridržavanje standarda kvalitete u provođenju dijagnostičkih postupaka
- Prevencija bolničkih infekcija s naglaskom na različite djelatnosti ( internističke, kirurške, pedijatrijske, porodiljstvo i jedinice intenzivnog liječenja )
- Izrada postupnika za prevenciju infekcija za sve vrste dijagnostičkih i terapijskih postupaka u bolnici
- Primjena postupnika, provođenje mjera kontrole
- Poznavanje kriterija za postavljanje dijagnoze bolničkih infekcija
- Poznavanje svojstva, vrste i primjene dezinfekcijskih sredstava i antiseptika
- Određivanje stupnja rizika za prijenos bolničkih infekcija
- Nadzor i kontrola medicinskog otpada
- Kontrola infekcija u okolini i predlaganje mjera za kontrolu izvora infekcije
- Provođenje kontrole (“audit”) primjene mjera prevencije bolničkih infekcija na različitim odjelima bolnice
- Koordiniranje aktivnosti kontrole infekcija s drugim aktivnostima u programu sigurnosti liječenja
- Promocija zdravlja u zdravstvenoj ustanovi i u zajednici
- Sudjelovanje u procesu osiguranja kvalitete
- Iniciranje i vođenje promjena u praksi
- Planiranje i provođenje zdravstvene njege gastroenterološkog bolesnika prema standardima prakse
- Provođenje enteralne i parenteralne prehrane prema smjernicama
- Temeljito razumijevanje dijagnostičkih postupaka uključujući indikacije, provođenje,rizike i komplikacije
- Razlikovanje normalnih od patoloških struktura i funkcija ispitivanih organa
- Procjena, utvrđivanje problema, planiranje i provođenje zdravstvene njege bolesnicima podvrgnutim endoskopskim dijagnostičkim postupcima
- Priprema bolesnika za dijagnostičke postupke, provođenje zdravstvene njege prije, tijekom i nakon postupka
- Na razini asistencije sudjelovanje u provođenju endoskopskih dijagnostičkih postupaka
- Utvrđivanje mogućih i/ili stvarnih komplikacija povezanih s dijagnostičkim postupkom, te adekvatno reagiranje
- Informiranje i edukacija bolesnika o dijagnostičkim postupcima
- Priprema i rukovanje instrumentima, opremom, uključujući provjeru funkcioniranja i rješavanje problema tijekom uporabe
- Održavanje i spremanje dijagnostičke opreme prema smjernicama, propisima, zakonu i uputama proizvođača
- Provođenje mjera zaštite za zdravstvene djelatnike, bolesnike i okolinu
- Provođenje dokumentacije
- Pridržavanje standarda kvalitete u provođenju zdravstvene njege gastroenterološkog bolesnika i dijagnostičkih postupaka
- Procjena, utvrđivanje problema, planiranje i provođenje zdravstvene njege bolesnika oboljelih od neuroloških bolesti
- Planiranje i provođenje zdravstvene njege neuroloških bolesnika prema standardima prakse
- Prevencija i rješavanje komplikacija
- Provođenje edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka u provođenju zdravstvene njege neuroloških bolesnika
I Osposobljenost za obavljanje poslova
Diplomanti će u potpunosti biti osposobljeni za gore navedene kompetencije
II Mogućnost nastavka školovanja
Diplomanti će moći nastaviti školovanje na drugim visokoškolskim ustanovama biomedicinskog usmjerenja , a čiji programi su velikim dijelom kompatibilni s programom završenog studija , u zemlji i inozemstvu( diploma supplement ), a u skladu s zakonskim propisima ( za doktorski studij )