Specijalne teme u fizioterapiji II
Kratica: STF2FT Opterećenje: 30(P) + 0(S) + 0(KL) + 0(KI) + 15(PK) + 0(SK) + 0(L) + 0(M) + 0(PKL) + 0(T) + 0(K)
Nositelji: V. pred. mr. sc. Ljiljana Vrcić-Kiseljak
Pred. mr. sc. Dijana Škrbina
Izvođači: V. pred. mr. sc. Ljiljana Vrcić-Kiseljak ( Vježbe u praktikumu )
Pred. mr. sc. Dijana Škrbina ( Vježbe u praktikumu )
Opis predmeta: Definicija, klasifikacija i etiologija mentalne retardacije, autističnog poremećaja, oštećenja
vida i oštećenja sluha. Specifičnosti razvoja i funkcioniranja djece i osoba s mentalnom
retardacijom, autističnim poremećajem, oštećenjima vida i oštećenjima sluha, te djece i
osoba s višestrukim oštećenjima. Specifičnosti fizioterapeutskog tretmana djece i osoba sa
smetnjama u razvoju i uloga fizioterapeuta u rehabilitacijskom timu.
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
1. Škrbina, D., Vrcić-Kiseljak, Lj.: Nastavni tekstovi. Zagreb: Visoka zdravstvena škola, 2005.
2. Greenspan, S., Wieder, S.: Dijete s posebnim potrebama. Lekenik: Ostvarenje, 2003.; str. 1-20; 30-38; 50-62; 87-94; 143-169; 306-315.
3. Bujas-Petković Z.: Autistični poremećaj. Zagreb: Školska knjiga, 1995.; str. 1-8; 28-47; 81-103.
4. Stančić, V.: Oštećenje vida - biopsihosocijalni aspekti. Zagreb: Školska knjiga, 1991.; 5-14; 52-71; 107-119.
5. Radovančić, B.: Osnove rehabilitacije slušanja i govora. Zagreb: Fakultet za defektologiju,1995.; 1-16; 27-36; 57-67; 142-166.
10. Alexander, D.: Prevention of Mental Retardation: Four Decades of Research. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews. 4: 50-58, 1998.
Preporučena literatura:
6. Moor J.: Playing, Laughing and Learning with Children on the Autism Spectrum, A practical Resource of Play Ideas for Parents and Carers; Jessica Kingsley Publisher London and Philadelphia, 2002.
7. Evans, K., Dubowski, J.: Art Therapy With Children on the Autistic Spectrum: Beyond Words, 1997.
8. Beirne-Smith, M., Patton, J.R., Ittenbach, R.: Mental Retardation. Pearson Education, 2001
9. Dulčić A., Kondić Lj.: Djeca oštećena sluha. Zagreb: Alinea, 2002.
11. Scholl, G.T.: Foundations of Education for Blind and Visually Handicapped Children and Youth: Theory and Practic. New York: American Foundation for the Blind, 1986.
Legenda
P - Predavanja
T - Terenske vježbe
K - Konstrukcijske vježbe
S - Seminar
KL - Kliničke vježbe
KI - Vježbe primijenjene kineziologije
PK - Vježbe u praktikumu
SK - Sekcijske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
M - Metodičke vježbe
PKL - Posebne kliničke vježbe
* - Predmet se ne polaže