Neurofizioterapija (2)
Kratica: NEURFTSF Opterećenje: 45(P) + 15(S) + 0(KL) + 0(KI) + 150(PK) + 0(SK) + 0(L) + 0(M) + 0(PKL) + 0(T) + 0(K)
Nositelji:
Izvođači: Pred. Zdravko Maček ( Predavanja )
Pred. Suzana Skočilić Kotnik ( Vježbe u praktikumu, Predavanja, Seminar )
Opis predmeta: Uloga neurofizioterapije u liječenju djece i osoba s poremećajima, bolestima i ozljedama središnjeg i perifernog živčanog sustava. Osobitosti i sastavnice fizioterapijskog procesa: fizioterapijska procjena i interpretacija rezultata procjene, postavljanje ciljeva i planiranje fizioterapijske intervencije.
Fizioterapijski koncepti koji se koriste u dječjoj neurofizioterapiji: teorijske postavke, razvoj, principi i postupci primjene: neuro-razvojnog tretmana po Bobath konceptu; rane kineziološke dijagnostike i terapije po Vojti; programa senzoričke integracije; Halliwick koncepta; Petö koncepta.
Fizioterapijski koncepti koji se koriste neurofizioterapiji odraslih osoba: teorijske postavke, razvoj, principi i postupci primjene: Bobath koncepta za odrasle osobe s oštećenjem središnjeg živčanog sustava.
Osobitosti fizioterapijske procjene, planiranje i primjena fizioterapijske intervencije kod osoba s posljedicama cerebrovaskularnog inzulta, Parkinsonovom bolešću, poremećajima balansa, stečenim ozljedama mozga, kroničnim i degenerativnim neurološkim stanjima, pedijatrijskim neurološkim stanjima, ozljedama leđne moždine.
Kritička analiza i usporedba neurofizioloških, kinezioloških, biomehaničkih i bihevioralnih aspekata različitih modela fizioterapije neuroloških bolesnika. Evaluacija učinkovitosti terapijskih pristupa temeljem analize aktualne literature i analiza slučaja. Razvoj i direktna primjena terapijskih protokola u konkretnim kliničkim situacijama.

Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
1. Grozdek, G., Maček, Z.: Fizioterapija u neurologiji ? nastavni tekst za internu upotrebu studenata fizioterapije i radne terapije. Visoka zdravstvena škola, Zagreb, 2001/2002. (udžbenik u pripremi)
2. Grozdek, G., Maček. Z.: Osnove Bobath koncepcije ? Interna skripta za studente 2. godine smjera fizioterapije. Zagreb: Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu; 1995.
3. Skočilić, S.: Rana kineziološka dijagnostika i terapija po Vojti ? skripta za studente Visoke zdravstvene škole. Zagreb: Klinika za dječje bolesti, 1999.
4. Blanche, E. I., Botticelli, T. M., Hallway M. K.: Combining Neuro-Developmental Treatment and Sensory Integration Principles ? An Approach to Paediatric Therapy. San Antonio: Therapy Skill Builders, 1995.
5. Campbell, S. K., Vander Linden, D. W., Palisano, R. J.: Physical Therapy for Children. Philadelphia: W. B. Saunders Company, 2000.
6. Carr, J. H., Shephard, R. B.: Physiotherapy in disorders of the brain. Aspen Publishers; 1980.
7. Davies, P. M.: Starting Again: Early Rehabilitation after Traumatic Brain Injury or Other Severe Brain Lesions. London: Springer ? Verlag; 1994.
8. Edwards, S.: Neurological Physiotherapy: A Problem ? Solving Approach. London: Churchill Livingstone; 2000.
9. Kidd, G., Lawes, N., Musa, I.: Understanding neuromuscular Plasticity ? a basis for clinical rehabilitation. London: Edward Arnold; 1992.
Preporučena literatura:
10. Bly, L.: Baby treatment based on NDT principles. San Antonio: Therapy Skill Builders, 1999.
11. Bly, L., Whiteside, A.: Facilitation techniques based on NDT principles. San Antonio: Therapy Skill Builders, 1997.
12. Bobath, K.: A Neurophysiological basis for the Treatment of Cerebral Palsy. Oxford: Blackwell Scientific Publications, 1980.
13. Coling, M. C.: Developing Integrated Programs ? A Transdisciplinary Approach for Early Intervention. Tucson: Therapy Skill Builders, 1991.
14. Klein - Vogelbach, S.: Functional Kinetics Observing, Analyzing, and Teaching Human Movement: Berlin: Springer ? Verlag; 1990.
Legenda
P - Predavanja
T - Terenske vježbe
K - Konstrukcijske vježbe
S - Seminar
KL - Kliničke vježbe
KI - Vježbe primijenjene kineziologije
PK - Vježbe u praktikumu
SK - Sekcijske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
M - Metodičke vježbe
PKL - Posebne kliničke vježbe
* - Predmet se ne polaže