Kratica: LOTNKS
|
Opterećenje: 15(P)
+ 0(S)
+ 15(KL)
+ 0(KI)
+ 0(PK)
+ 0(SK)
+ 0(L)
+ 0(M)
+ 0(PKL)
+ 0(T)
+ 0(K)
|
Nositelji: |
|
Izvođači: |
Pred. dr. sc. Višnja Pranjić
(
Kliničke vježbe, Predavanja
)
|
Opis predmeta: Komunikacija s neurološkim bolesnikom (odraslim osobama i djecom): Važnost verbalne komunikacije, kontakt s oboljelom
osobom i njihovim obiteljima. Komunikacija sestre s neurološkim bolesnikom uvažavajući dob odrasle osobe a kod djece uzrast.
Odrasle osobe: Funkcija artikulatora (govornih organa neurološki govorni poremećaji, , osnove dijagnostike komunikacijskih
poteškoća u svakodnevnoj uporabi, afazija -vrste afazije: Brockaina afazija, Wernickeova afazija, nominalna afazija, dizartrija,
disfagija. Svakodnevna njega neurološkog bolesnika u funkciji oporavka komunikacije (u širem smislu). Disleksija, disgrafija. Gerijatrijska
dob: kronične neurološke bolesti i govor i jezik- demencije, disfonije, odabir literature Predškolska djeca: fiziološki
uredan govorni razvoj, govorno jezične specifičnosti djece s neurorazvojnim poteškoćama ? prozodijski elementi govora, cerebralna
paraliza, disfazija, zakašnjeli govorno jezični razvoj, disleksije, disgrafije, mucanje, autizam i govor. Školska djeca:
kronične neurološke bolesti i poteškoće u školovanju, disleksija, disgrafija Perzistentno vegetativno stanje ?polisenzorna
stimulacija: probir taktilne, auditivne, vizualne, olfaktorne, gustativne stimulacije. Svakodnevna njega neurološke sestre
u funkciji govorno-jezične stimulacije. Osnovna terminologija u logopediji.
|
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
|
Obavezna literatura: |
1. |
Ljubešić M., Stančić V. (1994). Jezik, govor spoznaja. Zagreb, Hrvatsko sveučilišna naklada.
|
2. |
Vuletić D. (1996). Afazija-logopedsko lingvistički pristup. Zagreb, Školska knjiga.
|
Preporučena literatura: |
3. |
Jovančević M. (2008). Prve tri godine- zašto su važne. Zagreb,
|
4. |
LaPointe L.L. (2005). Aphasia and Related Neurogenic Language Disorders. New York-Stuttgart, Thieme.
|
5. |
Ljubešić M. (ur) (1997). Jezične teškoće školske djece. Zagreb, Školske novine.
|
6. |
Trifunović-Maček Z., Jelčić-Jakšić (2006). Afazija-progovorimo ponovno. Zagreb, FoMa.
|
|