Logoterapija
Kratica: LOTNKS Opterećenje: 15(P) + 0(S) + 15(KL) + 0(KI) + 0(PK) + 0(SK) + 0(L) + 0(M) + 0(PKL) + 0(T) + 0(K)
Nositelji:
Izvođači: Pred. dr. sc. Višnja Pranjić ( Kliničke vježbe, Predavanja )
Opis predmeta: Komunikacija s neurološkim bolesnikom (odraslim osobama i djecom):
Važnost verbalne komunikacije, kontakt s oboljelom osobom i njihovim obiteljima. Komunikacija sestre s neurološkim bolesnikom uvažavajući dob odrasle osobe a kod djece uzrast.
Odrasle osobe: Funkcija artikulatora (govornih organa neurološki govorni poremećaji, , osnove dijagnostike komunikacijskih poteškoća u svakodnevnoj uporabi, afazija -vrste afazije: Brockaina afazija, Wernickeova afazija, nominalna afazija, dizartrija, disfagija. Svakodnevna njega neurološkog bolesnika u funkciji oporavka komunikacije (u širem smislu). Disleksija, disgrafija.
Gerijatrijska dob: kronične neurološke bolesti i govor i jezik- demencije, disfonije, odabir literature
Predškolska djeca: fiziološki uredan govorni razvoj, govorno jezične specifičnosti djece s neurorazvojnim poteškoćama ? prozodijski elementi govora, cerebralna paraliza, disfazija, zakašnjeli govorno jezični razvoj, disleksije, disgrafije, mucanje, autizam i govor.
Školska djeca: kronične neurološke bolesti i poteškoće u školovanju, disleksija, disgrafija
Perzistentno vegetativno stanje ?polisenzorna stimulacija: probir taktilne, auditivne, vizualne, olfaktorne, gustativne stimulacije.
Svakodnevna njega neurološke sestre u funkciji govorno-jezične stimulacije.
Osnovna terminologija u logopediji.
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
1. Ljubešić M., Stančić V. (1994). Jezik, govor spoznaja. Zagreb, Hrvatsko sveučilišna naklada.
2. Vuletić D. (1996). Afazija-logopedsko lingvistički pristup. Zagreb, Školska knjiga.
Preporučena literatura:
3. Jovančević M. (2008). Prve tri godine- zašto su važne. Zagreb,
4. LaPointe L.L. (2005). Aphasia and Related Neurogenic Language Disorders. New York-Stuttgart, Thieme.
5. Ljubešić M. (ur) (1997). Jezične teškoće školske djece. Zagreb, Školske novine.
6. Trifunović-Maček Z., Jelčić-Jakšić (2006). Afazija-progovorimo ponovno. Zagreb, FoMa.
Legenda
P - Predavanja
T - Terenske vježbe
K - Konstrukcijske vježbe
S - Seminar
KL - Kliničke vježbe
KI - Vježbe primijenjene kineziologije
PK - Vježbe u praktikumu
SK - Sekcijske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
M - Metodičke vježbe
PKL - Posebne kliničke vježbe
* - Predmet se ne polaže