Metode podučavanja bolesnika |
Kratica: MPBIKS
|
Opterećenje: 10(P)
+ 15(S)
+ 0(KL)
+ 0(KI)
+ 0(PK)
+ 0(SK)
+ 0(L)
+ 0(M)
+ 0(PKL)
+ 0(T)
+ 0(K)
|
Nositelji: |
Pred. Melita Rukavina |
Izvođači: |
Pred. Melita Rukavina
(
Seminar
)
|
Opis predmeta: Poučavanje i učenje. Spremnost za učenje. Faktori koji određuju spremnost za učenje, fiziološki ( spol, dob, vrsta bolesti
isl),kognitivni (mišljenje, učenje, pamćenje),emocionalni (slika o sebi, samopoštovanje, samopouzdanje),motivacija,predznanje
i ukupno iskustvo osobe.Procjena spremnosti pojedinca za učenje. Činitelji koji određuju vrstu i jačinu reakcija pacijenta
na dijagnozu. Uspostavljanje kontakta, dobivanje prvih informacija o potrebama pacijenta (tzv. prvi intervju), temeljni
preduvjet za vezivanje, proces podrške i pružanje pomoći. Potrebna znanja i vještine sestre: vještine postavljanja pitanja,
vještine potrebne za savjetovanje (aktivno slušanje, empatičnost, poštovanje, tolerancija, zainteresiranost, jasnoća poruka). Načini
koji mogu pomoći u prihvaćanju dijagnoze.
|
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
|
Obavezna literatura: |
1. |
Zarevski, P.: Psihologija pamćenja i učenja, Zagreb, 2001.
|
2. |
Zorka Mojsović i suradnici, Sestrinstvo u zajednici, Zagreb, 2005.
|
Preporučena literatura: |
3. |
Predrag, J. (Ur.) Stres trauma oporavak, Društvo za psihološku pomoć, Zagreb,1996. |
|