Metode podučavanja bolesnika
Kratica: MPBNKS Opterećenje: 15(P) + 0(S) + 0(KL) + 0(KI) + 0(PK) + 0(SK) + 0(L) + 15(M) + 0(PKL) + 0(T) + 0(K)
Nositelji: Pred. Melita Rukavina
Izvođači: Pred. Melita Rukavina ( Metodičke vježbe )
Opis predmeta: Poučavanje i učenje. Spremnost za učenje. Faktori koji određuju spremnost za učenje: fiziološki (spol, dob, vrsta bolesti i sl.), kognitivni (mišljenje, učenje, pamćenje), emocionalni (slika o sebi, samopoštovanje, samopouzdanje), motivacija, predznanje i ukupno iskustvo osobe.
Procjena spremnosti pojedinca za učenje.
Činitelji koji određuju vrstu i jačinu reakcija pacijenta na dijagnozu.:
osobine pojedinca, dimenzije bolesti , osobine socijalnog okruženja
Uspostavljanje kontakta, dobivanje prvih informacija o potrebama pacijenta (tzv. prvi intervju), temeljni preduvjet za vezivanje, proces podrške i pružanje pomoći.
Potrebna znanja i vještine sestre: vještine postavljanja pitanja, vještine potrebne za savjetovanje (aktivno slušanje, empatičnost, poštovanje, tolerancija, zainteresiranost, jasnoća poruka).
Načini koji mogu pomoći u prihvaćanju dijagnoze,razgovor, informiranje o: bolesti, dijagnostičkom postupku, terapiji i ostalom ovisno o vrsti bolesti ,savjetodavni rad
razvijanje vlastitog načina suočavanja s bolešću.
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
1. Zarevski, P.: Psihologija pamćenja i učenja, Zagreb, 2001.
2. Zorka Mojsović i suradnici, Sestrinstvo u zajednici, Zagreb, 2005.
Preporučena literatura:
3. Predrag, J. (Ur.) Stres trauma oporavak, Društvo za psihološku pomoć, Zagreb,1996.
Legenda
P - Predavanja
T - Terenske vježbe
K - Konstrukcijske vježbe
S - Seminar
KL - Kliničke vježbe
KI - Vježbe primijenjene kineziologije
PK - Vježbe u praktikumu
SK - Sekcijske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
M - Metodičke vježbe
PKL - Posebne kliničke vježbe
* - Predmet se ne polaže