Metode podučavanja bolesnika |
Kratica: MPBNKS
|
Opterećenje: 15(P)
+ 0(S)
+ 0(KL)
+ 0(KI)
+ 0(PK)
+ 0(SK)
+ 0(L)
+ 15(M)
+ 0(PKL)
+ 0(T)
+ 0(K)
|
Nositelji: |
Pred. Melita Rukavina |
Izvođači: |
Pred. Melita Rukavina
(
Metodičke vježbe
)
|
Opis predmeta: Poučavanje i učenje. Spremnost za učenje. Faktori koji određuju spremnost za učenje: fiziološki (spol, dob, vrsta bolesti
i sl.), kognitivni (mišljenje, učenje, pamćenje), emocionalni (slika o sebi, samopoštovanje, samopouzdanje), motivacija, predznanje
i ukupno iskustvo osobe. Procjena spremnosti pojedinca za učenje. Činitelji koji određuju vrstu i jačinu reakcija
pacijenta na dijagnozu.: osobine pojedinca, dimenzije bolesti , osobine socijalnog okruženja Uspostavljanje kontakta,
dobivanje prvih informacija o potrebama pacijenta (tzv. prvi intervju), temeljni preduvjet za vezivanje, proces podrške i
pružanje pomoći. Potrebna znanja i vještine sestre: vještine postavljanja pitanja, vještine potrebne za savjetovanje
(aktivno slušanje, empatičnost, poštovanje, tolerancija, zainteresiranost, jasnoća poruka). Načini koji mogu pomoći u
prihvaćanju dijagnoze,razgovor, informiranje o: bolesti, dijagnostičkom postupku, terapiji i ostalom ovisno o vrsti bolesti
,savjetodavni rad razvijanje vlastitog načina suočavanja s bolešću.
|
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
|
Obavezna literatura: |
1. |
Zarevski, P.: Psihologija pamćenja i učenja, Zagreb, 2001.
|
2. |
Zorka Mojsović i suradnici, Sestrinstvo u zajednici, Zagreb, 2005.
|
Preporučena literatura: |
3. |
Predrag, J. (Ur.) Stres trauma oporavak, Društvo za psihološku pomoć, Zagreb,1996. |
|