Metode podučavanja bolesnika |
Kratica: MPBOKS
|
Opterećenje: 15(P)
+ 15(S)
+ 0(KL)
+ 0(KI)
+ 0(PK)
+ 0(SK)
+ 0(L)
+ 0(M)
+ 0(PKL)
+ 0(T)
+ 0(K)
|
Nositelji: |
Pred. Melita Rukavina |
Izvođači: |
Pred. Melita Rukavina
(
Seminar
)
|
Opis predmeta: Poučavanje i učenje. Spremnost za učenje. Faktori koji određuju spremnost za učenje: fiziološki ( spol, dob, vrsta bolesti
isl),kognitivni (mišljenje, učenje, pamćenje),emocionalni (slika o sebi, samopoštovanje, samopouzdanje),motivacija,predznanje
i ukupno iskustvo osobe.Procjena spremnosti pojedinca za učenje Činitelji koji određuju vrstu i jačinu reakcija pacijenta
na dijagnozu.: osobine pojedinca ,dimenzije bolesti , osobine socijalnog okruženja Uspostavljanje kontakta, dobivanje
prvih informacija o potrebama pacijenta (tzv. prvi intervju), temeljni preduvjet za vezivanje, proces podrške i pružanje
pomoći. Potrebna znanja i vještine sestre: vještine postavljanja pitanja, vještine potrebne za savjetovanje (aktivno
slušanje, empatičnost, poštovanje, tolerancija, zainteresiranost, jasnoća poruka). Načini koji mogu pomoći u prihvaćanju
dijagnoze, razgovor,informiranje o: bolesti, dijagnostičkom postupku, terapiji i ostalom ovisno o vrsti bolesti ,savjetodavni
rad, razvijanje vlastitog načina suočavanja s bolešću.
|
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
|
Obavezna literatura: |
1. |
Zarevski, P.: Psihologija pamćenja i učenja, Zagreb, 2001.
|
2. |
Predrag, J. (Ur.) Stres trauma oporavak, Društvo za psihološku pomoć, Zagreb,1996.
|
Preporučena literatura: |
3. |
Zorka Mojsović i suradnici, Sestrinstvo u zajednici, Zagreb, 2005 |
|