Radna terapija u kliničkoj neuroznanosti |
Kratica: RTNNKS
|
Opterećenje: 15(P)
+ 0(S)
+ 15(KL)
+ 0(KI)
+ 0(PK)
+ 0(SK)
+ 0(L)
+ 0(M)
+ 0(PKL)
+ 0(T)
+ 0(K)
|
Nositelji: |
Pred. Edina Pulić |
Izvođači: |
Pred. Edina Pulić
(
Kliničke vježbe
)
|
Opis predmeta: Radna terapija kao znanstvena i praktična habilitacijska disciplina u kliničkoj neuroznanosti. Neurorazvojna i neurološka
oštećenja koja ometaju funkcionalne sposobnosti potrebne za izvođenje aktivnosti dnevnog života: samozbrinjavanje ( hranjenje,
oblačenje, higijena), produktivnost (vještine igranja, izvršavanje školskih obveza, profesionalne obveze) i korištenje slobodnog
vremena (čitanje, gledanje TV, sport, druženje ) . Značaj interdisciplinarne habilitacije, koja uključuje stručnjake i obitelj.
Specifični modeli kod neurorazvojnih i neuroloških oštećenja djece i odraslih. Neurorazvojni modeli/pristupi: neurorazvojni-Bobath,
senzoričko integracijski-Ayers i razvojni . Rehabilitacijski modeli/pristupi : biomehanički, rehabilitacijski . Okupacijski
modeli/ pristupi : motoričko učenje, funkcionalni, kognitivni. Remedijacijski pristup i usmjeravanje na komponente aktivnosti
(bottom up , adaptacijski pristup i usmjeravanje na aktivnost (top down). Radno terapijske aktivnosti u jedinicama intenzivne
njege ugrožene novorođenčadi u jedinicama intenzivnog liječenja neurološki bolesne djece i odraslih.Osnove timskog rada kod
najčešćih neurorazvojnih i neuroloških RT aktivnosti djece i odraslih : sindroma dojenačke dobi (spastičnosti, distonije
i hipotonije) , cerebralne paralize , hiperkinetičkg sindroma , kod akutno nastalih disfunkcija ( cerebrovaskularni inzulti,
traume mozga i kičmene moždine ) i kronično/progresivnih (Parkinsonov sindrom , multipla skleroza, neuromišićne bolesti,
Alzheimerova bolest). Praktični dio nastave (vježbe) slijedi teme teorijske nastave.
|
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
|
Obavezna literatura: |
1. |
Popović-Miočinović Lj.: Nastavni tekstovi, Zdravstveno veleučilište, Zagreb, 2008/2009. http://www.zvu.hr/~lpopovic
|
2. |
Škrbina D, Šimunović D. Terapijska intervencija kroz igru. Zagreb, 2004.
|
3. |
Ayers JA.: Dijete i senzorna integracija, Naklada Slap, Jastrebarsko, 2002.
|
4. |
LJ. Popović Miočinović, D Šimunović, Radna terapija u re/habilitaciji djece. Paediatr Croat 2004;48:113-116.
|
5. |
B. Sedić , Zdravstvena njega neuroloških bolesnika ?nastavni tekstovi, ZVU, 2008.
|
6. |
G Grozdek Fizioterapija u neurologiji,.str.1-5, 53-97 (normalan funkcionalni pokret, Osnove BOBATH koncepcije, fenomeni plastičnosti
mozga) ? nastavni tekstovi,ZVU, 2008.
|
Preporučena literatura: |
7. |
Case-Smith J. Occupational Therapy for Children. 4.izd. St.Luis: Mosby 2001.
|
8. |
Blesedell Crepeau E, Cohn ES, Boyt Schell BA. Willard and Spackman's Occupational Therapy, 10 izd. Philadelphia: Lippincott,
Williams&Wilkins, 2003; strana 243-278, 466-8, 689-720, 767-788.
|
9. |
Popović-Miočinović Lj.: Kasne posljedice-neurorazvojne smetnje. Medicina,1997;33:97-103
|
10. |
Čupić, V. Mikloušić A.M.: Neurološki pregled djeteta. Tehnička knjiga, Zagreb 1981.
|
|