Radna terapija u kliničkoj neuroznanosti
Kratica: RTNNKS Opterećenje: 15(P) + 0(S) + 15(KL) + 0(KI) + 0(PK) + 0(SK) + 0(L) + 0(M) + 0(PKL) + 0(T) + 0(K)
Nositelji: Pred. Edina Pulić
Izvođači: Pred. Edina Pulić ( Kliničke vježbe )
Opis predmeta: Radna terapija kao znanstvena i praktična habilitacijska disciplina u kliničkoj neuroznanosti. Neurorazvojna i neurološka oštećenja koja ometaju funkcionalne sposobnosti potrebne za izvođenje aktivnosti dnevnog života: samozbrinjavanje ( hranjenje, oblačenje, higijena), produktivnost (vještine igranja, izvršavanje školskih obveza, profesionalne obveze) i korištenje slobodnog vremena (čitanje, gledanje TV, sport, druženje ) . Značaj interdisciplinarne habilitacije, koja uključuje stručnjake i obitelj. Specifični modeli kod neurorazvojnih i neuroloških oštećenja djece i odraslih. Neurorazvojni modeli/pristupi: neurorazvojni-Bobath, senzoričko integracijski-Ayers i razvojni . Rehabilitacijski modeli/pristupi : biomehanički, rehabilitacijski . Okupacijski modeli/ pristupi : motoričko učenje, funkcionalni, kognitivni. Remedijacijski pristup i usmjeravanje na komponente aktivnosti (bottom up , adaptacijski pristup i usmjeravanje na aktivnost (top down). Radno terapijske aktivnosti u jedinicama intenzivne njege ugrožene novorođenčadi u jedinicama intenzivnog liječenja neurološki bolesne djece i odraslih.Osnove timskog rada kod najčešćih neurorazvojnih i neuroloških RT aktivnosti djece i odraslih : sindroma dojenačke dobi (spastičnosti, distonije i hipotonije) , cerebralne paralize , hiperkinetičkg sindroma , kod akutno nastalih disfunkcija ( cerebrovaskularni inzulti, traume mozga i kičmene moždine ) i kronično/progresivnih (Parkinsonov sindrom , multipla skleroza, neuromišićne bolesti, Alzheimerova bolest). Praktični dio nastave (vježbe) slijedi teme teorijske nastave.
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
1. Popović-Miočinović Lj.: Nastavni tekstovi, Zdravstveno veleučilište, Zagreb, 2008/2009. http://www.zvu.hr/~lpopovic
2. Škrbina D, Šimunović D. Terapijska intervencija kroz igru. Zagreb, 2004.
3. Ayers JA.: Dijete i senzorna integracija, Naklada Slap, Jastrebarsko, 2002.
4. LJ. Popović Miočinović, D Šimunović, Radna terapija u re/habilitaciji djece. Paediatr Croat 2004;48:113-116.
5. B. Sedić , Zdravstvena njega neuroloških bolesnika ?nastavni tekstovi, ZVU, 2008.
6. G Grozdek Fizioterapija u neurologiji,.str.1-5, 53-97 (normalan funkcionalni pokret, Osnove BOBATH koncepcije, fenomeni plastičnosti mozga) ? nastavni tekstovi,ZVU, 2008.
Preporučena literatura:
7. Case-Smith J. Occupational Therapy for Children. 4.izd. St.Luis: Mosby 2001.
8. Blesedell Crepeau E, Cohn ES, Boyt Schell BA. Willard and Spackman's Occupational Therapy, 10 izd. Philadelphia: Lippincott, Williams&Wilkins, 2003; strana 243-278, 466-8, 689-720, 767-788.
9. Popović-Miočinović Lj.: Kasne posljedice-neurorazvojne smetnje. Medicina,1997;33:97-103
10. Čupić, V. Mikloušić A.M.: Neurološki pregled djeteta. Tehnička knjiga, Zagreb 1981.
Legenda
P - Predavanja
T - Terenske vježbe
K - Konstrukcijske vježbe
S - Seminar
KL - Kliničke vježbe
KI - Vježbe primijenjene kineziologije
PK - Vježbe u praktikumu
SK - Sekcijske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
M - Metodičke vježbe
PKL - Posebne kliničke vježbe
* - Predmet se ne polaže