Metode procjene u radnoj terapiji (2)
Kratica: MPR6951L Opterećenje: 30(P) + 15(S) + 0(KL) + 0(KI) + 0(PK) + 0(SK) + 0(L) + 60(M) + 0(PKL) + 0(T) + 0(K)
Nositelji: Pred. Andreja Bartolac
Izvođači: Pred. Andreja Bartolac ( Metodičke vježbe, Seminar )
Opis predmeta: Mjesto radno-terapijske procjene unutar radno-terapijskog procesa. Koraci u radno-terapijskoj procjeni. Prikupljanje relevantnih informacija dobivenih procjenom drugih članova tima. Temelji radnoterapijskog intervjua; polustrukturirani i strukturirani. Identifikacija problema klijenta u obavljanju svakodnevnih aktivnosti. Uvod u problemski pristup uočavanja poteškoća u obavljanu svakodnevnih aktivnosti. Globalna procjena okupacijskog izvođenja. Specifičnosti procjene u skladu s odabranim teorijskim modelom. Specifičnosti procjene djece i odraslih.
Aktivnost kao osnovni radno-terapijski medij; utjecaj svakodnevnih aktivnosti na ljudski život i zdravlje. Terminologija: zadatak, aktivnost, okupacija. Kategorizacije aktivnosti prema teorijskim modelima: CAOT, AAOT. Analiza aktivnosti kao univerzalna metoda procjene u radnoj terapiji. Dimenzije aktivnosti: osvještavanje i identifikacija aktivnosti prikladnih za analizu. Odnos uloga i aktivnosti. Analiza aktivnosti na makro, mezo i mikro razini. Oblikovanje analize aktivnosti i okupacijsko mapiranje. Sastavnice analize aktivnosti: motoričke, senzoričke, perceptivne, kognitivne, afektivne i duhovne sposobnosti i vještine potrebne za obavljanje aktivnosti, te njihova procjena. Analiza fizičke, socijalne, kulturološke, ekonomsko-političke okoline u kojoj se aktivnosti odvijaju. Procjena rizika za vrijeme obavljanja aktivnosti. Gradacija i adaptacija aktivnosti. Sinteza aktivnosti. Dokumentiranje analize aktivnosti.
Instrumenti radno-terapijske procjene: standardizirane i nestandardizirane procjene, specifične procjene, samoprocjene: metodologija provođenja i interpretacija dobivenih rezultata. Aktualne procjene samozbrinjavanja, produktivnosti i slobodnog vremena. Procjena sposobnosti (senzo-motoričkih i psiho-socijalnih) koje utječu na mogućnost obavljanja aktivnosti. Procjena okoline (prostorne, socio-kulturološke i gospodarstvene) i njenog utjecaja na obavljanje aktivnosti.
Analiza rezultata procjene, te uočenih poteškoća. Razumijevanje podataka dobivenih procjenom, sažimanje i stvaranje temelja za izradu plana intervencije. Bilježenje postupka procjenjivanja i rezultata procjene, dokumentiranje rezultata procjene. Pisanje radno-terapijskog izvješća.
Predmet se veže uz Stručnu prksu I. na kojoj student uvježbavaju provođenje različitih metoda procjene, te analize aktivnosti u kliničkom okružju.
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
1. 1. Šimunović D. (2009.) Nastavni tekstovi, Zdravstveno veleučilište, Zagreb, 2009.
Preporučena literatura:
2. 1. Crepeau E. B., Cohn E. S., Schell B. A. (2003.): Willard & Spackman's Occupational Therapy. Lippnicott Williams & Wilkins (str. 277.-488.) 2. Europen Network for Occupational Therapy Higher Education (2008): Teaching and Learning: Activity Analysis and Occupational Mapping. A European Competence Based Model 3. Hersch G. I., Lamport N. K., Coffey M. S. (2005.): Activity Analysis: Application to Occupation: Slack Incorporated 4. Law M., Dunn W., Baum C. (2005.): Measuring Occupational Performance: Supporting Best Practice in Occupational Therapy. Slack Incorporated 5. Van Deusen J., Brunt, D. (2007.): Assessment in Occupational Therapy and Physical Therapy. B. Saunders Company
Legenda
P - Predavanja
T - Terenske vježbe
K - Konstrukcijske vježbe
S - Seminar
KL - Kliničke vježbe
KI - Vježbe primijenjene kineziologije
PK - Vježbe u praktikumu
SK - Sekcijske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
M - Metodičke vježbe
PKL - Posebne kliničke vježbe
* - Predmet se ne polaže