Metode procjene u radnoj terapiji
(2)
|
Kratica: MPR6951L
|
Opterećenje: 30(P)
+ 15(S)
+ 0(KL)
+ 0(KI)
+ 0(PK)
+ 0(SK)
+ 0(L)
+ 60(M)
+ 0(PKL)
+ 0(T)
+ 0(K)
|
Nositelji: |
Pred. Andreja Bartolac |
Izvođači: |
Pred. Andreja Bartolac
(
Metodičke vježbe, Seminar
)
|
Opis predmeta: Mjesto radno-terapijske procjene unutar radno-terapijskog procesa. Koraci u radno-terapijskoj procjeni. Prikupljanje relevantnih
informacija dobivenih procjenom drugih članova tima. Temelji radnoterapijskog intervjua; polustrukturirani i strukturirani.
Identifikacija problema klijenta u obavljanju svakodnevnih aktivnosti. Uvod u problemski pristup uočavanja poteškoća u obavljanu
svakodnevnih aktivnosti. Globalna procjena okupacijskog izvođenja. Specifičnosti procjene u skladu s odabranim teorijskim
modelom. Specifičnosti procjene djece i odraslih. Aktivnost kao osnovni radno-terapijski medij; utjecaj svakodnevnih aktivnosti
na ljudski život i zdravlje. Terminologija: zadatak, aktivnost, okupacija. Kategorizacije aktivnosti prema teorijskim modelima:
CAOT, AAOT. Analiza aktivnosti kao univerzalna metoda procjene u radnoj terapiji. Dimenzije aktivnosti: osvještavanje i identifikacija
aktivnosti prikladnih za analizu. Odnos uloga i aktivnosti. Analiza aktivnosti na makro, mezo i mikro razini. Oblikovanje
analize aktivnosti i okupacijsko mapiranje. Sastavnice analize aktivnosti: motoričke, senzoričke, perceptivne, kognitivne,
afektivne i duhovne sposobnosti i vještine potrebne za obavljanje aktivnosti, te njihova procjena. Analiza fizičke, socijalne,
kulturološke, ekonomsko-političke okoline u kojoj se aktivnosti odvijaju. Procjena rizika za vrijeme obavljanja aktivnosti.
Gradacija i adaptacija aktivnosti. Sinteza aktivnosti. Dokumentiranje analize aktivnosti. Instrumenti radno-terapijske
procjene: standardizirane i nestandardizirane procjene, specifične procjene, samoprocjene: metodologija provođenja i interpretacija
dobivenih rezultata. Aktualne procjene samozbrinjavanja, produktivnosti i slobodnog vremena. Procjena sposobnosti (senzo-motoričkih
i psiho-socijalnih) koje utječu na mogućnost obavljanja aktivnosti. Procjena okoline (prostorne, socio-kulturološke i gospodarstvene)
i njenog utjecaja na obavljanje aktivnosti. Analiza rezultata procjene, te uočenih poteškoća. Razumijevanje podataka
dobivenih procjenom, sažimanje i stvaranje temelja za izradu plana intervencije. Bilježenje postupka procjenjivanja i rezultata
procjene, dokumentiranje rezultata procjene. Pisanje radno-terapijskog izvješća. Predmet se veže uz Stručnu prksu I. na
kojoj student uvježbavaju provođenje različitih metoda procjene, te analize aktivnosti u kliničkom okružju.
|
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
|
Obavezna literatura: |
1. |
1. Šimunović D. (2009.) Nastavni tekstovi, Zdravstveno veleučilište, Zagreb, 2009. |
Preporučena literatura: |
2. |
1. Crepeau E. B., Cohn E. S., Schell B. A. (2003.): Willard & Spackman's Occupational Therapy. Lippnicott Williams & Wilkins
(str. 277.-488.)
2. Europen Network for Occupational Therapy Higher Education (2008): Teaching and Learning: Activity Analysis and Occupational
Mapping. A European Competence Based Model
3. Hersch G. I., Lamport N. K., Coffey M. S. (2005.): Activity Analysis: Application to Occupation: Slack Incorporated
4. Law M., Dunn W., Baum C. (2005.): Measuring Occupational Performance: Supporting Best Practice in Occupational Therapy.
Slack Incorporated
5. Van Deusen J., Brunt, D. (2007.): Assessment in Occupational Therapy and Physical Therapy. B. Saunders Company
|
|