Radna terapija kod osoba s intelektualnim poteškoćama
Kratica: RIP6953Z Opterećenje: 30(P) + 15(S) + 30(KL) + 0(KI) + 0(PK) + 0(SK) + 0(L) + 0(M) + 0(PKL) + 0(T) + 0(K)
Nositelji: Pred. mr. sc. Dijana Škrbina
Izvođači: Pred. mr. sc. Dijana Škrbina ( Kliničke vježbe, Seminar )
Opis predmeta: Definiranje populacije osoba s intelektualnim poteškoćama (terminologija,
epidemiologija, klasifikacija, prevalencija). Specifičnosti razvoja djece i odraslih
osoba s intelektualnim poteškoćama. Biološke teškoće. Spoznajni procesi
(percepcija, pamćenje, pažnja, mišljenje, učenje). Emocionalni razvoj. Emocije kao
temelj učenja. Govor i komunikacijske poteškoće u osoba s intelektualnim
poteškoćama. Augmentativna i alternativna komunikacija. Motorički razvoj. Psihosocijalni
razvoj (self-koncept, lokus kontrole, temperament, anksioznost, usamljenost,
rizična ponašanja, socijalna kompetencija, samoodređenje i samozastupanje). Floortime
pristup. Facilitacija spoznajnog, motoričkog, emocionalnog i socijalnog razvoja.
Procjena adaptivnog ponašanja. Radno-terapijski programi rane intervencije za djecu
s intelektualnim poteškoćama. Ograničenja u izvođenju aktivnosti svakodnevnog
života kod osoba s intelektualnim poteškoćama. Adaptacije i radno terapijske
strategije potrebne za kompetentno izvođenje aktivnosti svakodnevnog života.
Poticanje i razvijanje funkcionalnih sposobnosti potrebnih za izvođenje aktivnosti
svakodnevnog života. Individualni pristup i radno terapijska podrška. Funkcionalno
učenje. Modifikacija ponašanja. Strukturiranje aktivnosti svakodnevnog života za
osobe s intelektualnim poteškoćama. Trening životnih vještina za osobe s
intelektualnim poteškoćama. Okolina i osoba s intelektualnim poteškoćama. Potrebe
osoba s intelektualnim poteškoćama u kontekstu zajednice. Ekskluzijaintegracija/
inkluzija. Teorijska ishodišta radno-terapijskog tretmana izvan institucije.
Principi učinkovitih radno-terapijskih programa usmjerenih na obitelj. Interakcije radni
terapeut-roditelj?dijete u kontekstu svakodnevnih aktivnosti. Značaj socijalno
kompetentnog ponašanja u aktivnostima svakodnevnog života. Osnaživanje ili
socijalna kontrola kao temeljni princip radno-terapijskog djelovanja. Interdisciplinarna
habilitacija. Uloga radnog terapeuta u stručnom timu. Prava osoba s intelektualnim
poteškoćama. Kvaliteta života osoba s intelektualnim poteškoćama.
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
1. Škrbina D. (2009.): Radna terapija kod osoba s intelektualnim poteškoćama. Nastavni tekstovi. Zdravstveno veleučilište. Zagreb.
2. Škrbina D., Šimunović D. (2004.): Terapijska intervencija kroz igru - priručnik (ISBN 953-99541-0-X), Papirna konfekcija B. Jagić, Zagreb.
3. Greenspan S., Wieder S. (2003.): Dijete s posebnim potrebama, Ostvarenje, Lekenik
Preporučena literatura:
4. Hallgren and Kottorp (2005.): Effects of occupational therapy intervention on activities of daily living and awareness of disability in persons with intellectual disabilities, Australian Occupational Therapy Journal, 52, 350 ? 359
5. Goodman J., Hurst J., Locke C. (2008.): Occupational therapy for people with learning disabilities, Churchill Livingstone Elsevier, London.
6. Bigby C., Fyffe C., Ozanne E. (2007.): Planning and Support for People with Intellectual Disabilities
7. Harris J. C. (2007.): Intellectual Disability: Understanding Its Development, Causes, Classification, Evaluation, and Treatment (Developmental Perspectives in Psychiatry), Oxford University Press Inc.
Legenda
P - Predavanja
T - Terenske vježbe
K - Konstrukcijske vježbe
S - Seminar
KL - Kliničke vježbe
KI - Vježbe primijenjene kineziologije
PK - Vježbe u praktikumu
SK - Sekcijske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
M - Metodičke vježbe
PKL - Posebne kliničke vježbe
* - Predmet se ne polaže