Radna terapija kod osoba s intelektualnim poteškoćama |
Kratica: RIP6953Z
|
Opterećenje: 30(P)
+ 15(S)
+ 30(KL)
+ 0(KI)
+ 0(PK)
+ 0(SK)
+ 0(L)
+ 0(M)
+ 0(PKL)
+ 0(T)
+ 0(K)
|
Nositelji: |
Pred. mr. sc. Dijana Škrbina |
Izvođači: |
Pred. mr. sc. Dijana Škrbina
(
Kliničke vježbe, Seminar
)
|
Opis predmeta: Definiranje populacije osoba s intelektualnim poteškoćama (terminologija, epidemiologija, klasifikacija, prevalencija).
Specifičnosti razvoja djece i odraslih osoba s intelektualnim poteškoćama. Biološke teškoće. Spoznajni procesi (percepcija,
pamćenje, pažnja, mišljenje, učenje). Emocionalni razvoj. Emocije kao temelj učenja. Govor i komunikacijske poteškoće
u osoba s intelektualnim poteškoćama. Augmentativna i alternativna komunikacija. Motorički razvoj. Psihosocijalni razvoj
(self-koncept, lokus kontrole, temperament, anksioznost, usamljenost, rizična ponašanja, socijalna kompetencija, samoodređenje
i samozastupanje). Floortime pristup. Facilitacija spoznajnog, motoričkog, emocionalnog i socijalnog razvoja. Procjena
adaptivnog ponašanja. Radno-terapijski programi rane intervencije za djecu s intelektualnim poteškoćama. Ograničenja u
izvođenju aktivnosti svakodnevnog života kod osoba s intelektualnim poteškoćama. Adaptacije i radno terapijske strategije
potrebne za kompetentno izvođenje aktivnosti svakodnevnog života. Poticanje i razvijanje funkcionalnih sposobnosti potrebnih
za izvođenje aktivnosti svakodnevnog života. Individualni pristup i radno terapijska podrška. Funkcionalno učenje.
Modifikacija ponašanja. Strukturiranje aktivnosti svakodnevnog života za osobe s intelektualnim poteškoćama. Trening životnih
vještina za osobe s intelektualnim poteškoćama. Okolina i osoba s intelektualnim poteškoćama. Potrebe osoba s intelektualnim
poteškoćama u kontekstu zajednice. Ekskluzijaintegracija/ inkluzija. Teorijska ishodišta radno-terapijskog tretmana izvan
institucije. Principi učinkovitih radno-terapijskih programa usmjerenih na obitelj. Interakcije radni terapeut-roditelj?dijete
u kontekstu svakodnevnih aktivnosti. Značaj socijalno kompetentnog ponašanja u aktivnostima svakodnevnog života. Osnaživanje
ili socijalna kontrola kao temeljni princip radno-terapijskog djelovanja. Interdisciplinarna habilitacija. Uloga radnog
terapeuta u stručnom timu. Prava osoba s intelektualnim poteškoćama. Kvaliteta života osoba s intelektualnim poteškoćama.
|
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
|
Obavezna literatura: |
1. |
Škrbina D. (2009.): Radna terapija kod osoba s intelektualnim poteškoćama.
Nastavni tekstovi. Zdravstveno veleučilište. Zagreb.
|
2. |
Škrbina D., Šimunović D. (2004.): Terapijska intervencija kroz igru - priručnik
(ISBN 953-99541-0-X), Papirna konfekcija B. Jagić, Zagreb.
|
3. |
Greenspan S., Wieder S. (2003.): Dijete s posebnim potrebama, Ostvarenje,
Lekenik
|
Preporučena literatura: |
4. |
Hallgren and Kottorp (2005.): Effects of occupational therapy intervention on
activities of daily living and awareness of disability in persons with intellectual
disabilities, Australian Occupational Therapy Journal, 52, 350 ? 359
|
5. |
Goodman J., Hurst J., Locke C. (2008.): Occupational therapy for people with
learning disabilities, Churchill Livingstone Elsevier, London.
|
6. |
Bigby C., Fyffe C., Ozanne E. (2007.): Planning and Support for People with
Intellectual Disabilities
|
7. |
Harris J. C. (2007.): Intellectual Disability: Understanding Its Development,
Causes, Classification, Evaluation, and Treatment (Developmental Perspectives
in Psychiatry), Oxford University Press Inc.
|
|