Radna terapija kod senzornih oštećenja |
Kratica: RSO6953L
|
Opterećenje: 30(P)
+ 15(S)
+ 30(KL)
+ 0(KI)
+ 0(PK)
+ 0(SK)
+ 0(L)
+ 0(M)
+ 0(PKL)
+ 0(T)
+ 0(K)
|
Nositelji: |
Pred. Tatjana Njegovan-Zvonarević |
Izvođači: |
Pred. Tatjana Njegovan-Zvonarević
(
Kliničke vježbe, Seminar
)
|
Opis predmeta: Definicija sljepoće i slabovidnosti; Utjecaj oštećenja senzornog sustava na aktivnosti dnevnog života; Vidni sustav i
neurološka pozadina oštećenja vida, kongenitalna i stečena sljepoća; Senzomotorni, kognitivno perceptivni i psihosocijalni
razvoj osoba oštećena vida; Poremećaji komunikacije osoba s oštećenjem vida;, Utjecaj oštećenja vida na izvođenje
aktivnosti dnevnog života; Specifične radno terapijske procjene sposobnosti, aktivnosti i okružja osoba oštećena vida;
Specifične radno terapijske intervencije u osoba oštećena vida; Adaptacijske i kompenzacijske tehnike; Pomagala za
aktivnosti dnevnog življenja osoba oštećena vida; Socijalna i profesionalna integracija osoba oštećena vida; Orijentacija
i kretanje; Auditorni sustav i neurološka pozadina oštećenja sluha; Gluho sljepoća, definicija, klasifikacija; Senzomotorni,
kognitivno perceptivni i psihosocijalni razvoj osoba oštećena sluha; Komunikacija gluho slijepih osoba; Kretanje i poteškoće
kretanja; Socijalizacija gluho slijepih osoba; Kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj osoba oštećena sluha; Specifične
radno terapijske procjene sposobnosti, aktivnosti i okružja osoba s oštećenjem sluha; Specifične radno terapijske intervencije
u osoba oštećena sluha; Funkcioniranje osoba s oštećenjima vida i sluha u svakodnevnom životu; Taktilni, vestubularni
i proprioceptivni sustav i neurološka pozadina oštećenja; Senzomotorni, kognitivno perceptivni i psihosocijalni razvoj
osoba sa narušenim taktilnim, vestibularnim i proprioceptivnim sposobnostima; Poteškoće percepcijskih sposobnosti;
Poremećaj senzorne integracije i njihov utjecaj na izvedbu aktivnosti dnevnog života; Specifične radno terapijske procjene
sposobnosti, aktivnosti i okružja osoba s narušenim taktilnim, vestibularnim i proprioceptivnim sposobnostima; Specifične
radno terapijske intervencije u osoba s narušenim taktilnim, vestibularnim i proprioceptivnim sposobnostima; Radni terapeut
kao član tima u rehabilitaciji osoba narušenih senzornih i perceptivnih sposobnosti; Strategije radno terapijske prakse, metode
procjene, planiranja i provedbe radno terapijske intervencije (trening dnevnih aktivnosti), Utjecaj radno terapijske intervencije
na poboljšanje i izvođenje aktivnosti svakodnevnog života, Rana intervencija, Senzorna integracija, Senzorne sobe; Zakonska
legislativa i prava osoba sa oštećenim senzornim i perceptivnim sposobnostima.
|
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
|
Obavezna literatura: |
1. |
Njegovan-Zvonarević T. (2009.). Nastavni tekstovi Zdravstveno veleučilište,
Zagreb.
|
2. |
Kitto, J. (2003): Lost Senses: Defness and Blindness.Kesingen Publishier |
Preporučena literatura: |
3. |
Arnwine, B. (2005): Starting Senzory Integration Therapy, Future Horizons |
4. |
Shelly S., Richard, A., Rutzen, M.D. , Scott, M. , Steidl, M.D. , Sardegna, J.
(2002): Living with Vision Problems: The sourcebook for Blindness and Vision
impairment (The facts for life series) . Checkmark Books
|
5. |
Tuttle, D.W. , Tuttle, N.R. (2004): Self Esteem and Adjusting with Blindness: The
Process of Responding to Lifes Demands,. Charles C. Publisher
|
|