Radna terapija kod senzornih oštećenja
Kratica: RSO6953L Opterećenje: 30(P) + 15(S) + 30(KL) + 0(KI) + 0(PK) + 0(SK) + 0(L) + 0(M) + 0(PKL) + 0(T) + 0(K)
Nositelji: Pred. Tatjana Njegovan-Zvonarević
Izvođači: Pred. Tatjana Njegovan-Zvonarević ( Kliničke vježbe, Seminar )
Opis predmeta: Definicija sljepoće i slabovidnosti; Utjecaj oštećenja senzornog sustava na aktivnosti
dnevnog života; Vidni sustav i neurološka pozadina oštećenja vida, kongenitalna i
stečena sljepoća; Senzomotorni, kognitivno perceptivni i psihosocijalni razvoj osoba
oštećena vida; Poremećaji komunikacije osoba s oštećenjem vida;, Utjecaj oštećenja
vida na izvođenje aktivnosti dnevnog života; Specifične radno terapijske procjene
sposobnosti, aktivnosti i okružja osoba oštećena vida; Specifične radno terapijske
intervencije u osoba oštećena vida; Adaptacijske i kompenzacijske tehnike;
Pomagala za aktivnosti dnevnog življenja osoba oštećena vida; Socijalna i
profesionalna integracija osoba oštećena vida; Orijentacija i kretanje; Auditorni
sustav i neurološka pozadina oštećenja sluha; Gluho sljepoća, definicija, klasifikacija;
Senzomotorni, kognitivno perceptivni i psihosocijalni razvoj osoba oštećena sluha;
Komunikacija gluho slijepih osoba; Kretanje i poteškoće kretanja; Socijalizacija gluho
slijepih osoba; Kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj osoba oštećena sluha;
Specifične radno terapijske procjene sposobnosti, aktivnosti i okružja osoba s
oštećenjem sluha; Specifične radno terapijske intervencije u osoba oštećena sluha;
Funkcioniranje osoba s oštećenjima vida i sluha u svakodnevnom životu; Taktilni,
vestubularni i proprioceptivni sustav i neurološka pozadina oštećenja; Senzomotorni,
kognitivno perceptivni i psihosocijalni razvoj osoba sa narušenim taktilnim,
vestibularnim i proprioceptivnim sposobnostima; Poteškoće percepcijskih
sposobnosti; Poremećaj senzorne integracije i njihov utjecaj na izvedbu aktivnosti
dnevnog života; Specifične radno terapijske procjene sposobnosti, aktivnosti i okružja
osoba s narušenim taktilnim, vestibularnim i proprioceptivnim sposobnostima;
Specifične radno terapijske intervencije u osoba s narušenim taktilnim, vestibularnim
i proprioceptivnim sposobnostima; Radni terapeut kao član tima u rehabilitaciji osoba
narušenih senzornih i perceptivnih sposobnosti; Strategije radno terapijske prakse,
metode procjene, planiranja i provedbe radno terapijske intervencije (trening dnevnih
aktivnosti), Utjecaj radno terapijske intervencije na poboljšanje i izvođenje aktivnosti
svakodnevnog života, Rana intervencija, Senzorna integracija, Senzorne sobe;
Zakonska legislativa i prava osoba sa oštećenim senzornim i perceptivnim
sposobnostima.
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
1. Njegovan-Zvonarević T. (2009.). Nastavni tekstovi Zdravstveno veleučilište, Zagreb.
2. Kitto, J. (2003): Lost Senses: Defness and Blindness.Kesingen Publishier
Preporučena literatura:
3. Arnwine, B. (2005): Starting Senzory Integration Therapy, Future Horizons
4. Shelly S., Richard, A., Rutzen, M.D. , Scott, M. , Steidl, M.D. , Sardegna, J. (2002): Living with Vision Problems: The sourcebook for Blindness and Vision impairment (The facts for life series) . Checkmark Books
5. Tuttle, D.W. , Tuttle, N.R. (2004): Self Esteem and Adjusting with Blindness: The Process of Responding to Lifes Demands,. Charles C. Publisher
Legenda
P - Predavanja
T - Terenske vježbe
K - Konstrukcijske vježbe
S - Seminar
KL - Kliničke vježbe
KI - Vježbe primijenjene kineziologije
PK - Vježbe u praktikumu
SK - Sekcijske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
M - Metodičke vježbe
PKL - Posebne kliničke vježbe
* - Predmet se ne polaže