Radna terapija kod neurorazvojnih i neuroloških oštećenja
(2)
|
Kratica: TNN6952L
|
Opterećenje: 30(P)
+ 15(S)
+ 60(KL)
+ 0(KI)
+ 0(PK)
+ 0(SK)
+ 0(L)
+ 0(M)
+ 0(PKL)
+ 0(T)
+ 0(K)
|
Nositelji: |
Pred. Edina Pulić |
Izvođači: |
Pred. Edina Pulić
(
Kliničke vježbe, Seminar
)
|
Opis predmeta: Radnoterapijska procjena, planiranje intervencije, intervencija i evaluacija prema specifičnim modelima kod neurorazvojnih
i neuroloških oštećenja djece i odraslih. Neurorazvojni modeli/pristupi: neurorazvojni-Bobath, senzoričko integracijski-Ayers
i razvojni. Rehabilitacijski modeli/pristupi: biomehanički, rehabilitacijski. Okupacijski modeli/pristupi: motoričko učenje,
funkcionalni, kognitivni. Specifičnosti radno-terapijske procjene i mjerni instrumenti kod neurorazvojnih i neuroloških oštećenja.
Analiza senzomotoričkih, perceptivnih, kognitivnih i psihosocijalnih komponenti nastalih uslijed neurorazvojnih i neuroloških
oštećenja i njihov utjecaj na izvođenje svakodnevnih aktivnosti. Terapijska intervencija po modelima/pristupima: neurorazvojni
pristup-inhibicija abnormalne refleksne aktivnosti i facilitacija normalnog pokreta kroz aktivnosti svakodnevnog života, kontrola
posturalnih položaja i pozicioniranje tijekom izvođenja ciljanih aktivnosti. Terapija senzorička integracije: primarni senzorički
sustavi: vestibularni, proprioceptivni i taktilni i primjena kontroliranih osjetnih podražaja za poticanje razvoja senzomotoričkih
sposobnosti, postizanje automatizma funkcija pisanja, čitanja i kontrole ponašanja. Remedijacijski pristup i usmjeravanje
na komponente aktivnosti (bottom-up, adaptacijski pristup i usmjeravanje na aktivnost (top-down). Radno terapijske aktivnosti
kod najčešćih neurorazvojnih i neuroloških disfunkcija djece i odraslih: kašnjenja u razvoju, sindroma dojenačke dobi (spastičnosti,
distonije i hipotonije), cerebralne paralize, hiperkinetičkg sindroma, kod akutno nastalih disfunkcija (cerebrovaskularni
inzulti, traume mozga i kičmene moždine) i kronično/progresivnih (Parkinsonov sindrom, multipla skleroza, neuromišićne bolesti,
Alzheimerova bolest). Praktični dio nastave (vježbe) slijedi teme teorijske nastave.
|
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
|
Obavezna literatura: |
1. |
Ayers J.A. (2002.): Dijete i senzorna integracija, Naklada Slap, Jastrebarsko. |
2. |
Brinar V., Brzović Z., Vukadin S., Zurak N. (1996.): Neurologija. Prometej. Zagreb |
3. |
Fabečić-Sabadi V. (1999.): Pedijatrija. Školska knjiga; str. 23-62, 283-300 Zagreb. |
4. |
Popović-Miočinović Lj., Šimunović D. (2004.): Radna terapija u re/habilitaciji djece. Paediatr Croat; 48:113-116. |
Preporučena literatura: |
5. |
Popović-Miočinović Lj., Begović, Šimunović D. (2004.):Terapija senzoričke integracije. Pediatria Croatica. Vol.48.Suppl 2. |
6. |
Blesedell Crepeau E., Cohn E. S, Boyt Schell B.A. (2003.): Willard and Spackman's Occupational Therapy. Williams&Wilkins;
str. 243-278, 466-8, 689-720, 767-788.
|
7. |
Case-Smith J. (2001.): Occupational Therapy for Children. St.Luis: Mosby. |
8. |
Popović-Miočinović Lj. (1997.): Kasne posljedice-neurorazvojne smetnje. Medicina; str. 33:97-103. Zagreb |
|