Radna terapija kod neurorazvojnih i neuroloških oštećenja (2)
Kratica: TNN6952L Opterećenje: 30(P) + 15(S) + 60(KL) + 0(KI) + 0(PK) + 0(SK) + 0(L) + 0(M) + 0(PKL) + 0(T) + 0(K)
Nositelji: Pred. Edina Pulić
Izvođači: Pred. Edina Pulić ( Kliničke vježbe, Seminar )
Opis predmeta: Radnoterapijska procjena, planiranje intervencije, intervencija i evaluacija prema specifičnim modelima kod neurorazvojnih i neuroloških oštećenja djece i odraslih. Neurorazvojni modeli/pristupi: neurorazvojni-Bobath, senzoričko integracijski-Ayers i razvojni. Rehabilitacijski modeli/pristupi: biomehanički, rehabilitacijski. Okupacijski modeli/pristupi: motoričko učenje, funkcionalni, kognitivni. Specifičnosti radno-terapijske procjene i mjerni instrumenti kod neurorazvojnih i neuroloških oštećenja. Analiza senzomotoričkih, perceptivnih, kognitivnih i psihosocijalnih komponenti nastalih uslijed neurorazvojnih i neuroloških oštećenja i njihov utjecaj na izvođenje svakodnevnih aktivnosti. Terapijska intervencija po modelima/pristupima: neurorazvojni pristup-inhibicija abnormalne refleksne aktivnosti i facilitacija normalnog pokreta kroz aktivnosti svakodnevnog života, kontrola posturalnih položaja i pozicioniranje tijekom izvođenja ciljanih aktivnosti. Terapija senzorička integracije: primarni senzorički sustavi: vestibularni, proprioceptivni i taktilni i primjena kontroliranih osjetnih podražaja za poticanje razvoja senzomotoričkih sposobnosti, postizanje automatizma funkcija pisanja, čitanja i kontrole ponašanja. Remedijacijski pristup i usmjeravanje na komponente aktivnosti (bottom-up, adaptacijski pristup i usmjeravanje na aktivnost (top-down). Radno terapijske aktivnosti kod najčešćih neurorazvojnih i neuroloških disfunkcija djece i odraslih: kašnjenja u razvoju, sindroma dojenačke dobi (spastičnosti, distonije i hipotonije), cerebralne paralize, hiperkinetičkg sindroma, kod akutno nastalih disfunkcija (cerebrovaskularni inzulti, traume mozga i kičmene moždine) i kronično/progresivnih (Parkinsonov sindrom, multipla skleroza, neuromišićne bolesti, Alzheimerova bolest). Praktični dio nastave (vježbe) slijedi teme teorijske nastave.
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
1. Ayers J.A. (2002.): Dijete i senzorna integracija, Naklada Slap, Jastrebarsko.
2. Brinar V., Brzović Z., Vukadin S., Zurak N. (1996.): Neurologija. Prometej. Zagreb
3. Fabečić-Sabadi V. (1999.): Pedijatrija. Školska knjiga; str. 23-62, 283-300 Zagreb.
4. Popović-Miočinović Lj., Šimunović D. (2004.): Radna terapija u re/habilitaciji djece. Paediatr Croat; 48:113-116.
Preporučena literatura:
5. Popović-Miočinović Lj., Begović, Šimunović D. (2004.):Terapija senzoričke integracije. Pediatria Croatica. Vol.48.Suppl 2.
6. Blesedell Crepeau E., Cohn E. S, Boyt Schell B.A. (2003.): Willard and Spackman's Occupational Therapy. Williams&Wilkins; str. 243-278, 466-8, 689-720, 767-788.
7. Case-Smith J. (2001.): Occupational Therapy for Children. St.Luis: Mosby.
8. Popović-Miočinović Lj. (1997.): Kasne posljedice-neurorazvojne smetnje. Medicina; str. 33:97-103. Zagreb
Legenda
P - Predavanja
T - Terenske vježbe
K - Konstrukcijske vježbe
S - Seminar
KL - Kliničke vježbe
KI - Vježbe primijenjene kineziologije
PK - Vježbe u praktikumu
SK - Sekcijske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
M - Metodičke vježbe
PKL - Posebne kliničke vježbe
* - Predmet se ne polaže