Teorije, koncepti i profesionalni razvoj u radnoj terapiji (2)
Kratica: 695RT1 Opterećenje: 45(P) + 0(S) + 0(KL) + 0(KI) + 0(PK) + 0(SK) + 0(L) + 60(M) + 0(PKL) + 0(T) + 0(K) + 0(PRK) + 0(PKL-M)
Nositelji: pred. dr. sc. Claire Alexandra Sangster Jokic
v. pred. dr. sc. Andreja Bartolac
doc. dr. sc. Dubravka Šimunović
Izvođači:
Opis predmeta: Filozofski temelji radne terapije. Definicija struke svrha struke. Okupacije i zdravlje. Značenje okupacije. Stručna terminologija (okupacije / aktivnost; okupacijska participacija / okupacijski deprivacija /okupacijska marginalizacija; okupacijska ne(pravda); okupacijska povijest, okupacijski identitet). Povijesni razvoj radne terapije. Konceptualne smjernice i modeli u radnoj terapiji. Međunarodna klasifikacija funkcije (SZO). Socijalni model onesposobljenja. Okupacijski modeli: Model ciljane aktivnosti. Model adaptivnih vještina. Model adaptacije kroz okupaciju. Model ljudske okupacije. Kanadski model izvođenja okupacija i uključenosti (CMOP-E). PEO-P model. Kawa model. Razvoj modela i njihova primjena u radnoterapijskoj praksi. Pristupi u radnoj terapiji: funkcionalno-rehabilitacijski pristup, (neuro)razvojni pristup, biomehanički pristup, sociološki pristup, kognitivno-bihevioralnii pristup. Važnost klijentu usmjerenog pristupa u radnoj terapiji. Osnove radnoterapijskog procesa. Radnoterapijski okvir prakse. Postavljanje intervencijskih ciljeva. Osnovni elementi radnoterapijske intervencije. Ciljevi i ishodi intervencije. Primjeri radnoterapijskih intervencija i područja djelovanja. Okupacija kao osnovni radnoterapijski medij. Osnovne vještine radnog terapeuta. Terapeutska uloga. Kliničko rezoniranje. Komparativna analiza razvoja radne terapije u Hrvatskoj i Svijetu. Radni terapeut kao član tima. Istraživanje znanstvene i profesionalne literature. Praksa utemeljena na dokazima. Organizacije radnih terapeuta u Hrvatskoj i Europi. Odgovornost za razvoj struke i budućnost radne terapije.
Jezici na kojima se održava nastava: - - -
Obavezna literatura:
1. Bartolac, Andreja. Što je znanost o okupaciji? Istraživački pristup aktivnostima svakodnevnog života. // JAHR - European Journal of Bioethics. 4 (2013), 8; 819-841
2. Bartolac, A. Procjena okupacija u radnoj terapiji, Zdravstveno veleučilište, 2016. (str. 13-35, 321-334)
3. Šimunović D. (2013.): Odabrana poglavlja iz radne terapije (nastavni tekstovi), Zagreb, Zdravstveno veleučilište
Preporučena literatura:
4. Bartolac, Andreja. Using Occupational Therapy Theory in Croatia // Using Occupational Therapy Theory in Practice / Boniface, Gail ; Seymour, Alison (ur.).Oxford: Wiley-Blackwell, (2012) pp.128-139. (poglavlje u knjizi)
5. AOTA: Occupational Therapy Practice Framework: Domain and Process 3rd ed.
6. Boyt-Schell, B., Schell, J. W. (2007). Clinical and Professional Reasoning in Occupational Therapy. Lippincott Williams & Wilkins
7. Kielhofner, G. (2008). Model of Human Occupation: Theory and Application. Lippincott Williams & Wilkins
8. Turpin, M. J., Iwama, M. (2009). Applying Occupational Therapy Theory: A Field Guide to Models in Practice. Churchill Livingstone
9. Christensen, C. & Baum, C. (1997). Occupational therapy: Enabling function and well-being.
10. Law, M. (2002). Participation in the occupations of everyday life, 2002 Distinguished Scholar Lecture. American Journal of Occupational Therapy, 56, 640-649.
11. Townsend, E. (2007). Enabling Occupation II: Advancing an Occupational Therapy Vision for Health,well Being & Justice Through Occupation
12. Whalley Hammell, K. (2004). Dimensions of meaning in the occupations of daily life. Canadian Journal of Occupational Therapy, 71: 296-305.
13. Wilcock, A. (1998). An Occupational Perspective of Health.
Legenda
P - Predavanja
T - Terenske vježbe
K - Konstrukcijske vježbe
PRK - Pretkliničke vježbe
PKL-M - Mentorstvo posebnih kliničkih vježbi
S - Seminar
KL - Kliničke vježbe
KI - Vježbe primijenjene kineziologije
PK - Vježbe u praktikumu
SK - Sekcijske vježbe
L - Laboratorijske vježbe
M - Metodičke vježbe
PKL - Posebne kliničke vježbe
* - Predmet se ne polaže