Upute za podnositelje projektnih prijedloga (u pdf-u preuzmite ovdje.)

 

 NATJEČAJ ZA ISTRAŽIVAČKE PROJEKTE

 ZDRAVSTVENO VELEUČILIŠTE

 

 Studeni, 2023.

Na temelju odluke Vijeća od 29. studenoga 2023. Zdravstveno veleučilište raspisuje

Natječaj za prijavu i financiranje internih kompetitivnih istraživačkih projekata Zdravstvenog veleučilišta koji će se financirati sredstvima Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026. u okviru Programskog ugovora s Ministarstvom znanosti i obrazovanja

 

  1. UVODNE INFORMACIJE

 Zdravstveno veleučilište će iz sredstava NPOO 2021. – 2026. u okviru instrumenta NextGenerationEU dodijeljenih Ministarstvu znanosti i obrazovanja financirati temeljna i primijenjena znanstvena istraživanja. Navedena istraživanja se odnose na ona koja se provode u okvirima kompetitivnih znanstvenih projekata definiranih odlukom vijeća Zdravstvenog veleučilišta.

Projekti koji će se financirati na temelju ovoga Natječaja temeljit će se na inovativnim istraživačkim idejama.

Za realizaciju istraživačkih projekata u okviru ovoga Natječaja planirana su novčana sredstva u iznosu od:

  1. ciklus prijava 250.000,00 EUR
  2. ciklus prijava 500.000,00 EUR.

 

Iznos financiranja je od 10.000,00 EUR do najviše 100.000,00 EUR po projektu za ukupno 36 mjeseci trajanja projekta.

Provedbom ovog natječaja ostvarit će se doprinos sljedećim pokazateljima:

  1. Broj znanstvenih radova u SCOPUS i WoS, A1 časopisima
  2. Broj suradnji s inozemnim partnerima
  3. Broj formalnih suradnji s gospodarskim subjektima te ustanovama iz kulture i obrazovanja
  4. Broj aktivnosti popularizacije znanosti i umjetnosti

  

  1. PRIHVATLJIVI PREDLAGATELJI PROJEKTNOG PRIJEDLOGA

Predlagatelji projektnog prijedloga ujedno su i voditelji istraživanja.

Voditelji istraživanja moraju biti zaposlenici koji su stekli akademski stupanj doktora znanosti, a koji su zaposleni na Zdravstvenom veleučilištu.

Voditelji istraživanja su znanstvenici koji su aktivni u području istraživanja i odgovorni za provedbu projekta i upravljanje istraživačkom grupom.

Jedan znanstvenik može u svojstvu predlagatelja ili suradnika na projektnom prijedlogu prijaviti jedan projektni prijedlog.

 

  1. AKTIVNOSTI I TROŠKOVI

 Vrste dozvoljenih odnosno prihvatljivih troškova:

  1. istraživački rad na terenu, u laboratorijima, arhivima i knjižnicama, što uključuje troškove puta i smještaja te naknadu za korištenje opreme i građe
  2. sredstva za nabavu informatičke i druge istraživačke opreme te za literaturu i podatke kao i za različite programe usavršavanja
  3. sredstva za diseminaciju putem sudjelovanja na znanstvenim skupovima i objavljivanja znanstvenih radova (uključujući troškove pripreme i tiska) i organizaciju znanstvenih skupova
  4. sredstva za uredski materijal, poštanske troškove i druge troškove koji su u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nepredvidivi, a moguće ih je opravdati kao nužne za provedbu projektnih aktivnosti.

Preporučeni udjeli pojedinih troškova definirani su na sljedeći način:

1 : 2 : 3 : 4 = 30% : 40% : 20% : 10%

Udijeli mogu biti korigirani uz objašnjenje, a shodno specifičnosti projekta.

Tijekom razdoblja provedbe projekta dozvoljeno je realociranje financijskih sredstava u okviru pojedinih kategorija u financijskom planu do granice od najviše 20%.

 

Neprihvatljivi troškovi:

  • troškovi carine, špedicije i pripadajućih taksi
  • porez na dodanu vrijednost (PDV) za koji korisnik ima pravo ostvariti odbitak
  • troškovi amortizacije imovine čijem stjecanju su doprinijela javna sredstva
  • bilo kakve isplate dobiti uključujući dividende
  • rezerviranja za buduće moguće gubitke ili troškove
  • kamate i ostali financijski troškovi
  • kazne, financijske globe i troškovi sudskog spora
  • kupnja ili zakup zemljišta i nekretnina
  • izgradnja objekta i infrastrukture
  • troškovi najma poslovnog prostora
  • kupnja ili nabava motornog vozila
  • troškovi koji su nastali prije datuma predaje projektnog prijedloga
  • troškovi koji se već financiraju putem drugih nacionalnih ili EU programa
  • troškovi koji se odnose na ulaganja u svrhu jačanja proizvodnih ili prodajnih kapaciteta prijavitelja i/ili partnera
  • troškovi sudjelovanja i putovanja na sajmove i konferencije sa svrhom komercijalizacije
  • troškovi oglašavanja, prodaje i/ili distribucije proizvoda ili usluga
  • svi ostali troškovi koji nisu navedeni u kategoriji prihvatljivih troškova.

 

  1. POSTUPAK VREDNOVANJA

Temeljni kriteriji za vrednovanje:

  • znanstvena kvaliteta projektnog prijedloga i važnost istraživanja

 

Kvaliteta projektne prijave:

projekt se bavi pitanjima iz znanstvenog područja, ima konkretan opis, postavljenu hipotezu i ciljeve, jasan financijski plan projekta, odobrenje Etičkog povjerenstva Zdravstvenog veleučilišta, ukupna usklađenost i cjelovitost projekta

 

  • znanstvena kvaliteta istraživačkog tima (predlagatelja i istraživačke okoline)

 

Izvrsnost predlagatelja u odnosu na predlagateljevu fazu znanstvene karijere:

  • životopis voditelja i suradnika na projektu
  • znanstvena aktivnost voditelja i suradnika na projektu – objavljeni radovi i citati u posljednjih 5 godina. Potrebno je dostaviti popis radova i pripadajuću potvrdu Knjižnice Zdravstvenog veleučilišta o indeksiranim in extenso radovima (Web of Science, Scopus, i dr.) i njihovoj citiranosti u razdoblju od 01.01.2017.- 31.12.2022. Svaki rad vrednuje se samo jednom za pojedini projekt, bez obzira koliko članova projekta je na njemu.

 

  • doprinos razvoju istraživanja na Zdravstvenom veleučilištu (npr. uvođenje nove istraživačke metodologije, uvođenje novih eksperimentalnih ili opažačkih tehnika, razvoj istraživačke infrastrukture, izrada baze podataka ili repozitorija, formiranje istraživačke grupe ili tima, znanstveni i stručni razvoj mlađih znanstvenika i uključivanje studenata u rad na projektu, projekt kao priprema za prijavu na vanjske izvore financiranja, uspostavljanje suradnje s drugim znanstvenim institucijama u okviru projekta)

 

  • izvedivost projekta

 

Sukladno utvrđenim kriterijima, projekti će se ocjenjivati prema sljedećoj shemi:

 

znanstvena kvaliteta projektnog prijedloga i važnost istraživanja

35% ocjene

znanstvena kvaliteta istraživačkog tima

35% ocjene

doprinos razvoju istraživanja na Zdravstvenom veleučilištu

15% ocjene

izvedivost projekta

15% ocjene

 

Postupak vrednovanja provodi se u sljedećim koracima:

  1. administrativna provjera dostavljene dokumentacije koju provodi Povjerenstvo za vrednovanje projektnih prijava
  2. Vrednovanje i ocjenjivanje projektnih prijava koje zadovoljavaju svu administrativnu provjeru dostavljene dokumentacije. Vrednovanje i ocjenjivanje provodi Povjerenstvo za vrednovanje projektnih prijava sukladno utvrđenim kriterijima.
  3. postupak završnog rangiranja provodi Povjerenstvo za vrednovanje projektnih prijava, a potvrđuje Vijeće Zdravstvenog veleučilišta.

U okviru postupka vrednovanja projekata Povjerenstvo za vrednovanje projektnih prijava može zatražiti razgovor s predlagateljem projekta i promjenu projektnog prijedloga te financijskog plana realizacije projekta.

Članove Povjerenstva za vrednovanje projektnih prijava imenuje Vijeće Zdravstvenog veleučilišta.

Prijave koje nisu odabrane za financiranje u prvom ciklusu mogu se dopuniti i ponovno podnijeti za financiranje u drugom ciklusu prijava.

 

  1. IZVJEŠTAVANJE

Voditelj projekta nakon prve godine provedbe podnosi izvješće o provedbi i usklađenosti provedbe s Radnim planom podnesenim prilikom prijave projekta. Izvješće se podnosi Povjerenstvu. Na kraju provedbe projekta voditelj projekta podnosi konačno izvješće koje Povjerenstvo ocjenjuje pozitivnom ili negativnom ocjenom.

Nadalje, za potrebe izvještavanja u okviru provedbe investicija Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026. institucija na kojoj se projekt provodi Ministarstvu znanosti i obrazovanja dostavljaju kopiju odluke kojom institucija dodjeljuje sredstva istraživačkom projektu, a koji obavezno sadrži sljedeće podatke i informacije:

  • referentni broj dokumenta / ugovora kojim je institucija dodijelila sredstva za projekt,
  • da se radi o istraživačkom projektu (istraživačkim aktivnostima) kojem institucija dodjeljuje sredstva,
  • dodijeljeni iznos sredstava,
  • kratki opis projekta,
  • sažetak glavnih ciljeva i očekivanih ishoda projekta.

Ukoliko odluka o dodjeli sredstava ne sadrže navedene informacije, uz odluku potrebno je dostaviti dokument koji je ovjeren od strane Veleučilišta i sadrži navedene informacije.

 

  1. INFORMIRANJE I VIDLJIVOST

Projekt koji se provodi na  Zdravstvenom veleučilištu mora imati mrežne stranice sa svim osnovnim podacima o projektu, projektnom timu i znanstvenim aktivnostima na hrvatskom i engleskom jeziku.

Osim navedenog, potrebno je osigurati vidljivost sredstava Unije u okviru NPOO-a.

Potrebno je osigurati mjere vidljivosti kako bi se osiguralo pružanje koherentnih, djelotvornih i razmjernih ciljanih informacija različitoj publici, među ostalima medijima i javnosti. Pri tome su korisnik i partner dužni, gdje je to primjenjivo, ispravno i vidljivo, prikazati u svim komunikacijskim aktivnostima amblem EU-a s odgovarajućom izjavom o financiranju (koja glasi: „Financira Europska unija – NextGenerationEU”), uzimajući u obzir i sljedeće odredbe:

  • Kada se prikazuje zajedno s drugim logotipom, amblem Europske unije mora biti prikazan barem jednako istaknuto i vidljivo kao i drugi logotipi. Amblem mora ostati zaseban i odvojen i ne može se mijenjati dodavanjem drugih vizualnih oznaka, brendova ili teksta. Osim ovog amblema, nikakav drugi vizualni identitet ni logotip ne smiju se koristiti za isticanje potpore EU.
  • Kada je to primjenjivo, država članica dužna je navesti sljedeće odricanje od odgovornosti: „Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.”

 

  1. SADRŽAJ I NAČIN PODNOŠENJA PROJEKTNOG PRIJEDLOGA

 Prijava na natječaj sastoji se od dostave projektnog prijedloga na obrascima za prijavu projektnog prijedloga. 

Dokumenti koji čine projektni prijedlog:

  • Obrazac 1. Prijavni obrazac – sažetak projekta, projektni prijedlog (cilj istraživanja, metodologija, očekivani rezultati), popis najvažnijih postignuća voditelja projekta, članovi istraživačke grupe (završeno obrazovanje, afilijacija, suglasnost poslodavca za sudjelovanje na projektu – ako suradnik nije zaposlenik Zdravstvenog veleučilišta)
  • Obrazac 2. Radni plan (projektne aktivnosti)
  • Obrazac 3. Financijski plan
  • Obrazac 4. Obrazac usklađenosti projektnog prijedloga s načelom „ne nanosi bitnu štetu“
  • Odobrenje Etičkog povjerenstva Zdravstvenog veleučilišta
  • Pisma namjere suradnika s drugih znanstvenih organizacija o sudjelovanju na projektu

 

Prijedlog projekta koji se prijavljuje za financiranje ne smije biti financiran iz drugih izvora.

Nepotpune prijave neće se razmatrati.

Rok za prijavu na natječaj je:

  1. Ciklus prijava 10.01.2024. do 23.59 sati (CET).
  2. Ciklus prijava 29.04.2024. do 23.59 sati (CET).

 

Prijava na Natječaj sastoji se od dostave projektnoga prijedloga na obrascima za prijavu (u prilogu) i popratnih dokaza koji se podnose samo u elektroničkome obliku na adresu: projekti@zvu.hr   

Upiti vezani uz natječaj zaprimaju se putem elektroničke pošte na adresu: projekti@zvu.hr  

Sve prijave zaprimljene nakon definiranog roka neće se razmatrati.

Natječaj će biti objavljen na mrežnim stranicama Zdravstvenog veleučilišta www.zvu.hr te poslan elektroničkim putem na listu nastavnici@zvu.hr.